Renault Laguna: Sterk Inhouden op benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Hallo ,

Heb een hardnekkig probleem met mijn Laguna uit 1999, 1.8 16V (F4P 760 motor), LPG - G3.
Hij houdt sterk in op benzine. Vooral als de motor nog koud is, maar ook als ie warm is (minder maar toch).
Bij koude motor start ie moeizaam, eenmaal gestart slaat ie soms af tijden het aanraken van de gaspedaal.
Langzaam gasgeven gaat wel en zo kan ik 'm op laten komen tot 2000 toeren waarna de motor overschakeld naar gas.
Daarna is er geen enkel probleem meer.

Koude motor geeft dus start en rij problemen.
Warme motor start gelijk maar houdt stevig in tijdens het rijden.
Heb al van alles vervangen:

- uitlezen gaf geen problemen aan, vervangen zijn:
- brandstofpomp (2 maal!)
- brandstof filter
- benzine in zijn geheel, inclusief tankreiniging.
- gasklephuis is gereinigd
- luchtfilter, bougies en bobines allemaal vervangen.
- (water) temperatuursensor en luchtinlaattemp sensor is vervangen.
- geen teken van valse lucht (spuiten met remreiniger heeft geen effect op toerental)

Injectoren zijn nagekeken door te starten met injector galerij naast de motor te zetten.
De injectoren spuiten een mooie wolk benzine.

Ben ten einde raad. Wat in godsnaam kan 't nog zijn?
Nogmaals alleen probleem op benzine, op gas loopt ie perfect!

Wie o wie weet raad??

groet
Taner

tanery

Geplaatst door tanery (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ronny530 (0), 11 jaar geleden

De gas afsluiter controleren is een optie, er is een kans dat er naast benzine ook gas ingespoten wordt. De wolk benzine duidt daar wel op.

tanery (0), 11 jaar geleden

Dank voor je antwrd. Hoe weet ik of de gas afgesloten wordt? Ik hoor de afsluiter wel aan klikken als de motor over gaat naar gas. In de auto hoor ik de gasafsluiter aangaan en de afsluiter bij de verdamper klikt aan zodra de motor over gaat naar gas. Maar ik zou niet weten hoe ik moet checken of de gasafsluiters gesloten zijn tijdens het rijden op benzine.

Wat ik wel gemerkt heb is, als ik op gas rijd dan hoor ik wel de benzine pomp doorpompen / draaien.
Is dit normaal?
Moet het hele benzine systeem niet uitgeschakeld zijn als de knop op gas staat?

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Is voor een leek ook niet te checken, wat je zou kunnen proberen is de afsluiters van een nieuwe massakabel voorzien maar het beste is om er een specialist te laten kijken.

tanery (0), 11 jaar geleden

ok.
weet je het normaal is dat de benzinepomp draait terwijl de motor op gas loopt?

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Als de benzine pomp blijft draaien bij het rijden op gas werkt er een afsluiter niet goed. Wordt toch tijd voor een inspectie bij een lokale gas inbouw garage. Liever een paar centen spenderen dan zelf blijven klooien.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja, hoort zo.
Het benzinesysteem moet blijven werken (met uitzondering van de injectors), anders heb je b.v. geen vonk.
Benzinepomp blijft werken zodat je op elk willekeurig moment kunt schakelen naar benzine zonder wachttijd.

tanery (0), 11 jaar geleden

ok, dank voor de response.
zodra ik meer weet zal ik 't melden.

tanery (0), 11 jaar geleden

ben iets wijzer geworden, tot mijn verbazing is de brandstoftank inelkaar gekrompen!!
hoe in godsnaam is dit mogelijk??!!
het is een tank van kunstof, de bodem hoort plat te zijn maar die is helemaal naar binnen gekrompen.

ik weet niet of dit het inhouden kan veroorzaken maar dat er iets mis is dat is wel duidelijk.
heb de tankdop eraf gehaald maar het inhouden blijft.

ik ga sowieso de benzine tank vervangen maar of het inhouden daarme wordt opgelost dat betwijvel ik.
de injectoren zijn inmiddels ook vervangen zonder resultaat.

de tank is nu de verdachte of anders nog de ecu.
hoe kan een benzine tank toch zo vacuum trekken?!

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het beluchtingssysteem van de tank gaat via het koolfilter die in een van de twee voorspatborden zit . Het gebeurt wel eens dat er wat voor de mond van het filter gaat zitten . Het vacuum van de motor zorgt er voor dat de tank vervormt. Tank terug blazen is wel mogelijk maar maak deze zo leeg mogelijk en maak de kreuken warm met een fohn. Informeer eerst eens naar de prijs.
Succes.

tanery (0), 11 jaar geleden

dank voor de feedback, ik zal eerst proberen de tank weer te herstellen.
maar kan de verstopping nu nog steeds de oorzaak zijn van (sterk) inhouden?

op dit moment rij ik zonder benzinedop om de beluchting van de tank mogelijk te maken.

grt
Taner

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Kijk ook of de pneumatische afsluiter wel werkt. Deze zit meestal tegen het schutbord en maakt een tikkend geluid. Verder zou de toevoer naar de pomp vervormd kunnen zijn door de vervorming van de tank . Maakt de pomp meer geluid dan voorheen? Meet desnoods de druk van de pomp en de hoeveelheid die wordt geleverd.
.Stel dat je de pomp uit de tank wilt nemen en je een plastic ringmoer los moet draaien ,zorg dan dat je die moer weer snel monteert . Door vervorming wil dit na 24 uur niet meer (krimp).
Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.