Laguna Grand tour 1.9 dci 120 pk 105000 km, heeft bij 1800-2000-2200 toeren in elke versnelling last van vibreren/ resoneren. Dit verdwijnt als je volgas geeft maar is duidelijk aanwezig bij deelgas. In de 6e versnelling is dit precies rond 120km/uur.
EGR is al vervangen
Verstuivers vervangen
Vliegwiel vervangen
De motor heeft behoorlijk wat onderdruk als je bij draaiende motor de oliepeilstok opend, hij blaast dan behoorlijk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mijn Scenic II is met veel minder kilometers de motorsteun vernieuwd (bovenste). Deze is hydraulisch en gaf vervelende resonanties door. Lang genoeg naar gezocht, maar wat een verschil.
Men heeft de turbo gecheckt?? niets mis mee.
19 jaar
Beetje late reactie, maar uit ervaring vermoed ik de turbo. Exact hetzelfde toerental, exact dezelfde symptomen. nadat de turbo eruit vloog en vervangen werd, was het weg. Ik vermoed speling op je turbo-as, waardoor de uitlaat in resonantie komt. Je voelt het ook echt van achteren naar voren door je stoelen heen vibreren met een sinus, een soort herthalend vibreren.
19 jaar
Binnenkort een beurt, maar rookt nu wel eens blauw, de turbo zit aan zijn galgemaal vermoed ik.
19 jaar
Gevaarlijk, als de oliekeerrubbers het begeven heb je goede kans dat je motor op hol slaat. Mocht dat je gebeuren, krijg je de auto niet uit. Oplossing: In z'n 1, voet op de rem en koppeling rustig op laten komen. Als die de olie er doorheen trekt heb je kans op zeer zware motorschade.
Ik heb dat dus gehad in Duitsland, gelukkig kreeg ik hem uit. 1 grote witte rookwolk rond en in de auto. Mensen hadden zelfs de brandweer gebeld!
19 jaar
Oh ja, je kan als je geen garantie hebt, eens kijken naar autodemontage bedrijven bijvoorbeeld Broekhuis in Albergen of ze een 2de hands turbo hebben liggen.
Dring zeker aan op garantie, want Renault schuift graag af.
19 jaar
Neem de tips van martijn maar ter harte.Kan je een hoop narigheid schelen
gr
michael
19 jaar
@ Martijn... Haha, ze hebben de brandweer gebeld??? Man toch... Nog niet meegemaakt zoiets
19 jaar
Het probleem is dat ik duidelijk heb aangegeven dat het olieverbruik te veel is, dan komt men met de stompzinnige werkmethode dat ik mijn olie in de garage moet laten pijlen zodat hun het ook vast kunnen stellen, alsof ik de olie in het verkeerde gaatje giet.
Het is een leasewagen en ik vermoed dat men ook wel weet dat hij binnenkort ploft en als gevolg daarvan de motor op zijn eigen olie gaat lopen, zo niet dat er metaaldelen van de turbo de cilinderkop invliegen.
Al met al een fijne reparatie waar ze goed aan kunnen verdienen, maar ik zit met de ellende, die laguna is gewoon nog nooit goed geweest. Er zal dus nooit geen renault meer komen en das jammer want we hebben een onderneming met 20 wagens waarvan er twaalf renault zijn/waren. Onbegrijpelijk dat ze zo een wagen zo slecht bouwen voor toch een behoorlijk bedrag.
Nou, bij mij hoeven ze de brandweer niet te bellen, laat maar branden.
19 jaar
Dacht je dat de ROB afdelingen van de leasemaatschappijen niet weten van dit? Het werkt als volgt: leasemaatschappij doet moeilijk en de dealert claimt weer bij de importeur.
Ik raad je aan om zelf je leasemaatschappij eens te bellen met bovenstaande. je turbo gaat er echt aan en dan sta jij midden in de nacht met de gebakken peren.
Bij mij was ik op weg naar Keulen/Bonn vliegveld om mijn vrouw en kind op te halen. Sta je daar op de A3. Mijn ouders gebeld om op te halen. Het gebeurde rond 19:00 uur, pas om 22:00 kwam de sleep en om 23:30 stond ik in Amersfoort voor de dealer. Om 01:00 kwamen mijn ouders mij daar ook ophalen. Allemaal extra kosten en een hoop gedoe.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar