Renault Grand Scenic: Storing emmisie systeem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v

met een koude motor ging de motor bij het gas geven stotteren, hij gaf toen aan op het display emissie systeem controlen toen de motor was omgeschakeld op gas liep de motor weeer goed, dit doet hij dus nu elke keer, stationair draait de motor prima op benzine maar las ik gas geef begint hij te stotteren net alsof hij niet genoeg benzine krijgt.
Iemand een idee wat dit kan zijn ???

jr2d3

Geplaatst door jr2d3 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Ehh ik denk er opeens aan.... ik heb een bootje met een buitenboord motor ik had nog benzine in deze tank en dat heb ik in de auto gedaan, zal er misschien wat water door hebben gezeten ?? kan dat ook een probleem zijn ??
ik zal proberen de benzine er uit te halen en schone er in te doen, heeft iemand een idee om de benzine er makkelijk uit te krijgen ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat voor benzine was dat? Tweetakt benzine met olie bijgemengd?
Ik zou ook het benzine-filter (laten) vervangen.

Normaal zeg je er uit pompen met de aanwezige brandstofpomp, maar als er rotzooi in die boot-benzine zat krijg je nog meer troep in de pomp.
Ik zou het er uit laten zuigen.

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Nee hoor geen tweetact benzine, en de boot benzine was schoon, ik heb vooraf in de tank van de boot gekeken en zag geen drab liggen of zo
ik heb alleen niet gekeken of er mischien wat water in zat, ik weet het dus niet zeker het was maar een ideetje van mij, zal er ook een manier zijn om te testen of je water is je tank hebt of dat er water door de benzine zit ?
ik weet trouwens ook niet of water met benzine wordt gemengd, ik weet wel dat diesel op water blijft drijven dus het water onder de diesel staat maar met benzine weet ik dat niet

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

er kan ook vuiligheid in zitten die je niet kan zien,dus niet echte drab. dus ik zou het advies van oldford opvolgen,alzuigen en filter vv,daarna verse sap erin.

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Ik heb de auto aan de uilees apparatuur gehad, ik had de storingen
P0534, P0130, P0300, P0303
Veel over ontstekingsuitval op cilinder 3 Ik heb de bobines op advies van de garage vervangen maar het heeft geen
verschil uitgemaakt, vondt het ook een beetje raar hoor op gas rijdt hij perfect en op benzine stottert hij soms vooral bij het gasgeven
op lagere toerentallen, de bougies zijn net nieuw.......... ik ga toch steeds meer de brandstof denken,
Iemand anders nog een idee met deze foutcodes ? P0534 betekend volgens mij vastlopen aircocompressor maar deze doet het gewoon
snap ik ook niks van oja de elektronica in mijn auto is het S3000 type wat dat ook mag zeggen.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Zou kunnen dat er iets is met de benzine-injector op cylinder 3, of de bedrading van deze injector.
Kun je de weerstand meten op alle injectors? Even stekkertje eraf halen en dan op de pennen meten.

P0130 is een foutcode op de voorste lambdasonde. Dat KAN een gevolg zijn van de andere storing, maar kan ook een 2e storing zijn.
Daarvoor zal het signaal van deze sonde gecontroleerd moeten worden - op benzine en op gas.

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Het is nou donker buiten maar zal morgen de injectors even meten, bedankt voor de hulp ik laat het morgen wel weten wat ik meet
kan ik het signaal van deze sensor ook meten ?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ligt er aan wat voor lambda sonde er gebruikt wordt en of je er uberhaupt bij kan komen.
Hoeveel draden heeft de lambdasonde en wat zijn de draadkleuren?

jr2d3 (0), 13 jaar geleden

Nou ik heb de injectoren gemeten, de volgende waarden heb ik gevonden
cilinder 1 = 14,1 Ohm
cilinder 2 = 13,9 Ohm
cilinder 3 = 13,8 Ohm
cilinder 4 = 14,1 Ohm

De lambda heb ik nog niet bekeken omdat ik er niet bij kan de auto moet dan even op de brug
een kennis van mij heeft een brug, daar probeer ik in de loop van deze week even heen te gaan.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Weerstanden zien er goed uit. Ben ik toch bang dat je de bedrading van de injectors moet controleren.
In het ergste geval is het de motor-computer, want ook hier in zit een deel van de bedrading en besturing van de injectors.
Maar ook de injector zelf kan het nog zijn. Daar kom je pas achter na demonteren en testen + reinigen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.