Mijn Scenic heeft een 125.000 km geleden een revisiekop gekregen van Renault.En 100.00km geleden een nieuwe snaar.De kleppen gaan niet hydraulisch, maar heeft ook geen stelplaatjes. Op advies van Ksie (nog bedankt!) ga ik de stoterbussen verwisselen voor die met stelplaatjes (met alle riemen en aanverwante artikelen daaromheen). Mijn vragen zijn deze:
Als de kleppen om de 5000 km gecheckt zijn, moesten ze dan elke keer de nokkenas losmaken bij het verstellen?
Passen alle stoterbussen, of alleen die van een 2.0 motor (F3R).
Alvast bedankt voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er vaste bussen in zitten en de kleppen worden gesteld moet je iedere keer de nokkenas eruithalen.(dit gebeurt maar zelden)De stoterbussen zijn allemaal het zelfde.
Ze hebben dus zo'n systeem erop gezet met de verwachting dat de kleppen pas na 100.000 km gesteld moeten worden? Want iedere keer moeten de snaren los.
18 jaar
Motoren die alleen op benzine rijden zijn er bijna nooit problemen met de kleppen.
Maar mijn wagen rijdt op gas.
18 jaar
Klepstoters aanpassen is de beste oplossing.
Nieuwe stoterbus met plaatje kost nabij 35 euro x8 plus alle snaren met toebehoren = minstens 550 euro materiaalkosten.Jammer dat er geen afstelbare klepstoters in zitten. Ik was bezig met de revisie van een Volvo Amazon. Dat project gaat maar even in de koelkast. Verdikkeme.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar