close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Stotteren , schudden en inhouden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9dCI 75 kw

Na het inbouwen van een nieuwe turbolader en even later een nieuwe versnellingsbak in mijn Scenic 1,9 dCi van december 2001 bij km stand 66000 heb ik een steeds terugkerend probleem waarvoor de dealers mij geen verklaring kunnen geven . De motor houdt iets in bij circa 2000-2250 toeren waarbij de motor schudt en sterke reacties veroorzaakt in de versnellingspook . Ook bij constante snelheden bij deze toerentallen ( 90-120 km/u in V) schudt de pook bij toerbeurten sterk heen en weer terwijl je voelt dat de motor inhoudt . Op de toerenteller is geen reactie te zien. Ik ben erg bang dat opnieuw hetzij de turbolader en/of de versnellingsbak dit probleem geeft.
Wie kent dit en/of weet een oplossing ??

Geplaatst door

RZwiers (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Na op vrijdag de 13e (!!) een bezoekje gebracht te hebben aan Sytze in Jelsum gaat mijn Scenic 1.9dCI weer als de spreekwoordelijke brandweer . Hij trekt als een lier , houdt niet meer in tijdens het optrekken en het verbruik is nu al gedaald van 5,9l/100 km naar 5,4l/100 km . Wat een inspectie van EGR en luchtmassameter al niet kunnen veranderen. Sytze en Sjoerd , bedankt voor de goede service en ik hoop dat je de foto's nog plaatst!
Helaas is het fenomeen van het schudden van motor c.q. bak bij 100-120 km/u in V nog niet weg . Dit had ik als neveneffect eigenlijk gehoopt . Is er misschien iemand die dit ook kent en weet wat hier aan te doen is ?

RZwiers 0

17 jaar

Nadat in oktober 2007 bleek dat de 2e turbo van mijn Scenic ook de geest geven had , en en passant tevens de rembekrachtiger lek bleek , en ook een fuseekogel kapot was heb ik de enig juiste beslissing genomen ; eentje die ik al veeeeeeeeeeeeel eerder had moeten nemen :

Ik heb de Scenic een geweldige rotschop gegeven , hem voor een paar centen verpatst aan iemand die waarschijnlijk de reputatie van dit wanproduct niet kent , en een heerlijk rijdende , betrouwbare en mooie MAZDA gekocht !

Naar alle waarschijnlijkheid is dit dus mijn laatste bijdrage aan dit , overigens heel vermakelijke , forum.

RZwiers 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.