auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Twingo: Stroomuitval Twingo

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

Onregelmatig valt de stroom weg tijdens het rijden.
Alles uit, behalve ruitewissers, die bleven het vanmorgen doen.
Kan daarna wel weer starten en rijden, vaak even ANWB truck doen, zie uitleg hieronder.

Sinds kort staat de klok bij het starten op 00.00 en gaat dan lopen.

Heb eerder de ANWB erbij gehad, die had het over een slechte verbinding van een stekkertje midden op de voorzijde van de motor. Een paar keer heen en weer of schoonmaken zou dan de oplossing zijn. Heb het stekkertje kort geleden goed vast laten zetten, maar het euvel blijft.

Ook hier op het forum gezocht en mogelijke oorzaken genoteerd:

- Pluspool accu contact
- Stekker computer schoonmaken (waar zit die bij de Twingo?)
- Schoksensor eens goed indrukken (waar zit die bij de Twingo?)
- Massa kabel aansluiting controleren
- Zekeringenplaat bij de accu contacten controleren (zit daar een kap overheen?)

Iemand die deze storing herkent en de oplossing weet?

Groet,
Frits

Geplaatst door

FRSU (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand? Ik ga 'm deze week in elk geval bij de garage even aan de computer hangen, kijken of er iets uit komt. Maar als iemand een tip voor me heeft zou ik er erg blij mee zijn.

FRSU 0

15 jaar

Zitten er nog de orginele plus- en minpool-schoentjes incl. kabels op de accu-polen? Heb het probleem gehad met een megane, stroom-uitval tijdens rijden. Niet iedere garage herkent het probleem. De oude originele plus- en minpool-schoentjes maakte slecht kontakt nadat er een nieuwe accu was geplaatst, na het uitwisselen was het probleem weg ;-)

hoop dat je het probleem snel kunt oplossen.

Groeten

Megane_1996 0

15 jaar

Als je met de "originele" de versie bedoeld met de draaiknop, die binnenin een soort klemsysteem heeft met schroefdraad op de buitenkant van een metaalklem die dan weer om de pool zit, dan klopt dat.

Ik heb zowel de + als de - losgedraaid en weer opnieuw vastgezet.

Het vervelende van deze storing is, dat dit alleen maar incidenteel optreed.

Na alle zaken in de 1ste topic genoemd gedaan te hebben bleef de klok het eerst goed doen (niet meer terug op 0.00) maar later was dit wel weer het geval.

Zal het accuklemmen gebeuren nog eens loshalen en controleren op het maken van een goede verbinding.

Bedankt voor jouw tip Megane_1996!
Ik hoop dat er nog meer tips komen.

FRSU 0

15 jaar

Hallo FRSU,

Ja precies die bedoel ik, doppen met schroefdraad aan de binnenkant. Met uit wisselen bedoel ik dus vervangen (los halen en weer vastzetten helpt misschien temporair, maar je auto kan toch weer ergens stil blijven staan op een lullige plek) van de kabelschoenen door een nieuw paar klemmen. ( +/- 50 Euro) Deze kontakt problemen zijn bekend bij deze schroefdoppen bij Renaults bij de oudere modellen ( < 1998). Heb dezelfde problemen gehad, heb daarna vele km gereden zonder die storing.

Groeten.

Megane_1996 0

15 jaar

OK, Megane_1996, zal dit doen zodra zich er weer een storing voordoet. Heb ze beide nog eens los gehad en weer vastgezet. De hulzen met schroefdraad zitten echter wel goed vast op de polen zelf. Daar is geen beweging in te krijgen. Dan zou het al in de schroefdraad verbinding moeten zitten.

Computerdiagnose heeft niets opgeleverd, behelave Eur 41,- aan kosten, helaas....
Ondertussen blijft de Twingo tot nu toe gewoon rijden.

Vreemd euvel..........

FRSU 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.