close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Stuurbekrachtigingspomp blijft draaien

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v

De Clio van mijn echtgenote heeft een probleempje. Na het uitzetten van het contact blijft de pomp van de stuurbekrachtiging draaien met als gevolg dat de accu na een dag of wat plat staat. Nu heb ik begrepen dat dit wordt veroorzaakt door een kleven relais. Maar waar zit dat ding? Naast de accu? En, ook niet onbelangrijk, kan ik er een zwaardere versie inzetten?

Groeten,
Paul

Geplaatst door

Paul Cornelisse (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan niet is hydraulisch niet electrisch!!!!
je bedoelt denk ik de koelfan?

zijn er ook elektrisch dan zit de pomp onder de rem bekrachtiger.ff de kabel volgen die van de pomp af komt

abc 0
badge

14 jaar

electrisch bij een clio 1 van 96 nooit gezien

[quote=abc]zijn er ook elektrisch dan zit de pomp onder de rem bekrachtiger.ff de kabel volgen die van de pomp af komt[/quote]
Ja, daar had ik ook al aan gedacht ;\
Ik wil alleen gelijk het goede ding te pakken hebben. Vandaar dat ik het vraag.

[quote=renault-monteur]electrisch bij een clio 1 van 96 nooit gezien[/quote]
Ja Jeroen,

Het is een Baccarat uit Luxemburg, in 2000 geimporteerd, dus het kan best dat er een andere uitvoering is gemaakt. Heb ik bij andere merken ook wel vaker gezien. Is trouwens ook 2-deurs, terwijl de meeste Baccarats, zo niet alle, als 4-deurs zijn geleverd in Nederland.
Er zat ook een Williams-pijp onder, standaard in Luxemburg? Heeft de garage ook wat hoofdbrekens gekost.

In ieder geval een elektrische pomp, onder het oliereservoir voor de rem en stuurbekrachtiging.

weer wat geleerd maar is mij niks van bekend...

Net even gekeken, donker dus er is weinig te zien, maar ik denk dat ik het relais heb gevonden. 50Amp, ziet er net zo uit als die ze de laatste keer vervangen hebben. Morgen maar eens even een volle accu naastzetten, dan kan ik dat relais trekken als die pomp loopt. Als hij stopt weet ik gelijk of ik de goeie heb.

Nee dus, dat was het niet. Een volle accu aangesloten en gelijk begon de pomp weer te loeien. Relais getrokken, niks, de pomp draait gewoon door.
Te donker en te koud om door te gaan. Als niemand het weet gaat de wagen naar de garage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.