Ik heb vandaag geprobeerd de stuurkogel rechts vooraan te vervangen maar ik krijg deze er met alle wil van de wereld niet af.
Borgmoer staat los, maar de spoorstang krijg ik geen beweging in wanneer ik deze probeer te lossen. De sleutel 13 die er op pas trek ik gewoon over, dan met een griptang zitten te sukkelen zonder resultaat.
Iemand een manier om deze eraf te krijgen? Ik dacht aan een betere griptang (heb al een hele goede) maar ben niet zeker naar welk merk ik dan zou moeten gaan.
Zo ziet die er ongeveer uit.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/593/21284.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/593...][img]http://img593.imageshack.us/img593/5756/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even warm stoken dan gaat deze zo los.
Met de bunsenbrander erop vandaag. ben er in geslaagd een halve slag los te draaien en dan blijft ie weer steken.
Vervolgens misschien 20 min de vlam erop tot heel de boel roodgloeiend was.
Nog steeds geen beweging in te krijgen.
12 jaar
Iemand een idee overigens hoe ik de spoortstang er volledig uithaal?
Is dit een grote klus?
12 jaar
Men moet de stofhoes stuurhuis eraf halen .
En dan heb je speciaal gereedschap nodig die zie vastvreet om de rondekop van de kogel om hem te kunnen losdraaien.
Stoefhoes is er al af.
Over welk speciaal gereedschap spreken we dan?
Is er een alternatieve manier om dit te doen?
12 jaar
Bij ons op het werk hebben een holle bius met op de kop een driepoot die zich vastvreet bij los of vast
draaien.
Men kan zelf een hollebuis nemen met een binnendiameter van 40mm en dan aan een zijde een oudedop erop lassen zodat je er de ratel kunt opzetten en aan de andere driegaten boren kruislings aan de buitenkant losse moeren erop lassen met daarin drie bouten.
Zodat je deze over het ronde deel schuift en dan met drie bouten vastklemt en zo de kogel losdraait.
Dit heb je er voor nodig.
65 euro inclusief btw. bestelnummer AB70897
[img]http://img3.imageshack.us/img3/4591/3015...[/img]
12 jaar
Lol....en de kogel kost net iets meer dan de helft daarvan. Hoezo goedkoper zelf sleutelen?
Zo gaat dat nou eenmaal......
De "lol" van het zelf doen rechtvaardigt menige rekening......... ;)
12 jaar
Is inderdaad niet de moeite deze te kopen.
Alternatieve manieren om deze eraf te krijgen zijn dus meer dan welkom
12 jaar
Ach hij kost ongeveer een uurloon ex btw van de merkgarage. Dus als je er twee vervangt heb je hem eruit!
12 jaar
Ik hoef er maar eentje te vervangen en het is niet echt een investering als die de volgende 10jaar stof ligt te vergaren in de garage :p
Zou het lukken met een gewone waterpompsleutel btw? Dat zou ik morgen wel kunnen proberen
12 jaar
Dat wil zeggen: wanneer die andere ook vast zit.....
Wanneer deze normaal te verwijderen is, heb je dat ding dus niet nodig en heb je hem er ook nog niet "uit"...
12 jaar
Bedoelde ik dus al....
12 jaar
Inspuiten met kruipolie en goed in laten weken.
Nou een kant krijg je wel los met een tang, maar de andere kant niet daar is te weinig ruimte om te bewegen.
Maar goed ieder zijn ding ik vind het leuk om dit soort dingen te verzamelen de ander zet autootjes in een vitrine. Ieder zijn ding.
12 jaar
In een garage is dat ding met 10 minuten vervangen......... Al zouden ze 100,- euro per uur vragen dan nog is het met 17,- euro kosten betaald.......
En vermoedelijk zul er toch naar toe moeten ( of naar een bandenservice) om de sporing weer helemaal goed te laten zetten ( uitlijnen).
Idd 10 minuten, maar renault rekent 3/4 uur ongeacht of het 10 minuten is of 2 uur omdat hij vast zit. Gewoon omdat renault het opgeeft. Een beetje uitlijn bedrijf rekent misschien wel niks om dat ding te vervangen tijdens het uitlijnen. Voor hem is het geen minuut langer als hij het doet tijdens het uitlijnen.
Maar dit helpt de TS niet want hij zit met dat ding wat niet los komt. Hoe dan ook dat tooltje is de oplossing en anders klooien of kijken of het weer in elkaar kan en dan laten doen ergens.
12 jaar
Klopt helemaal.
Ik ben ondertussen wel aan het overwegen hem toch naar de garage te brengen als het niet lukt. Liever dat dan een stuk gereedschap aanschaffen dat ik toch nooit ga gebruiken.
Enkel is het morgen zondag en heb ik dan toch nog enkele uurtjes tijd om het nog eens zelf te proberen. Ik ben aan het denken aan een waterpomptang maar is idd wel erg weinig ruimte...
12 jaar
heb de spoorstang er dus afgekregen met een waterpomptang vandaag. ging veel vlotter dan verwacht, was er op 5min ofzo af.
morgen of overmorgen een nieuwe gaan halen, dan kan ik die er weer opzetten
12 jaar
De nieuwe steekt erop. Ga hem zowieso nog eens laten uitlijnen nu, hoop enkel dat de linkerkant niet ook vast zit als ze die proberen uit te lijnen anders mag ik daar alles ook weer vervangen.
Hier mag een slotje op en bedankt voor de hulp
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar