renault twingo 1.2 1993 co= 0.2 % stationair hc op dat moment 400 co215,3% o2 0,5% lAMBDA 1,00
Bij verhoogd toerental [2700] co 2% HC160 CO20,07 lAMBDA 0,90
Katalysator is vervangen Lambdasonde is vervangen injector is gereinigd geen lucht lekkage ontdekt temp.sensor injector/koudestart is vervangen, kleppen zijn afgesteld compressie is gemeten [ 4x 12 bar.]
Brandstofdruk is gemeten [1 bar.]
wie heeft hiervoor nog een oplossing ?
Geplaatst door hbauto (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden
Accuklem 30 seconden los.
kees6216 (0), 19 jaar geleden
is dit voor apk?
Siem Bijman (140) PRO, 19 jaar geleden
Massa lambda niet goed.Heb dit meegemaakt.
hbauto (0) PRO, 19 jaar geleden
accuklem losgenomen 30 sec. en nogmaals langer geen effekt.
ja dit is voor a.p.k.
massa lambdasonde goed
garageburgwal (0) PRO, 19 jaar geleden
Heb je de signaalspanning van de MAP-sensor gecontroleerd en evt. aanw de EGR?
René
kees6216 (0), 19 jaar geleden
als het co niet goed bij 2700 toeren mag je zakken tot eventueel 2000 toeren en daarbij ook nog alle verbruikers aanzetten,niet een oplossing voor het probleem maar misschien net genoeg om door de apk te komen(zelfde probleem gehad bij een 306)
hbauto (0) PRO, 19 jaar geleden
ook bij 2000 toeren geen verschil
map sensor goed
jappie (0) PRO, 19 jaar geleden
hallo vervang de rekeneenheid maar die geeft het niet goed door is wel vaker voorgekomen
hbauto (0) PRO, 19 jaar geleden
ja hallo deze is ook al vervangen
Siem Bijman (140) PRO, 19 jaar geleden
Blijft niet veel over en is toch niet goed.Als alles is vervangen door nieuwe spullen, blijft er naar mijn bescheiden mening maar 1 ding over en dat is ergens een slechte verbinding met als gevolg overgangsweerstand.Dat kan zijn slechte massa, een stekker van bv lambdasonde richting computer niet goed.Je zou de lambdasignaal moeten meten aan de rekeneenheid om te checken of dit signaal wel goed aankomt.Want theoretisch zou de rekeneenheid de inspuiting moeten aanpassen en dat doet hij niet.Ik vind de HC-Waarde stationair wat aan de hoge kant, maar op toeren is die een stuk beter, dus daar kun je ook niets uit concluderen.Ben benieuwd wat hier uiteindelijk de oplossing voor is.
hbauto (0) PRO, 19 jaar geleden
probleem opgelost !! wederom een nieuwe lambdasonde gemonteerd en alle waardes in 1 keer goed.[ vreemde was dat onze lambdasondetester wel een goed signaal doorgaf bij de oude, de eerste nieuwe en bij deze tweede nieuwe [vuilnisbak dus] ]
BIJ DEZE WIL IK IEDEREEN BEDANKEN VOOR HET MEEDENKEN !