close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: te weinig brandstof, maar waarom??

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8, 16V

De clio start s'morgens prima. Maar als hij, pak m beet, twee tot drie uur heeft stilgestaan gaat het starten moeilijker. Hij slaat dan te laat aan, en begint te rommelig. Maar dan herstelt ie zich prima en is er verder niets meer aan de hand.
Lijkt erop dat ie te weinig brandstof krijgt!!? Maar als de pomp slecht zou worden, moet ik dit toch ook merken tijdens het rijden?
Dus dacht ik dat er misschien ergens een sensor een verkeerd signaal geeft bij de 'warme' start.
Als ie overigens echt warm is, dus na een supermarktbezoek bijv. is er geen probleem.

Inmiddels de temp.sensor van de ECU vervangen. Geen verbeteringen..

Iemand nog andere suggesties??


PS.
iemand enig idee waarvoor de sensor is op bijgevoegde foto?
[url=http://imageshack.us][img]http://img97.imageshack.us/img97/6185/af...[/img][/url]

Geplaatst door

nagel (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het eerste wat in me opkomt is dat er lucht in het brandstofsysteem komt. Bij een paar uur wachten is de brandstof een stukje teruggelopen en komt er lucht en brandstof in je pomp. Na lang wachten is de brandstof helemaal terug naar je tank en duurt het starten wsl iets langer dan bij een warme motor maar pakt de motor wel gelijk goed op omdat er geen lucht en brandstof gemengd komt, maar eerst alleen lucht en dan alleen brandstof. Sjaak

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Maar waarom heb ik daar dan 's morgens, bij een koude start, geen last van?

nagel 0

18 jaar

staat ook in mijn verhaal. Maar ik kan het ook gewoon mis hebben. Sjaak

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Ik vermoed dat dit toch ook weer een defecte BDP sensor is die je probleem veroorzaakt.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

zou ook eerst maar voor de bdp sensor en stekker gaan

sjaak r 0
badge

18 jaar

Nee, BDP sensor is het zeker niet. Dat is één van de startvoorwaarden, dus bij defect gebeurt er helemaal niets (met de motor, slaat niet aan dan!). Overigens is ie onlangs vervangen..

Lucht lijkt me idd ook steeds meer de oorzaak van het probleem te zijn. Maar ik verwachtte nog verbetering door het contact een aantal malen in/uit te schakelen (opbouwen benzine-druk), maar dat is niet zo, vandaar dat ik even wat verder zat te denken!

Suggesties blijven welkom!

nagel 0

18 jaar

Stekker ook laten vervangen want Sjaak R heeft wel een goed punt..

Enne zonder BDP gaat je motor gewoon rond bij het starten maar zal die niet aanslaan, maar en kan ook nog iets anders aan de hand zijn dat hoef je ook weer niet uit te sluiten.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Enne zonder BDP gaat je motor gewoon rond bij het starten maar zal die niet aanslaan, maar en kan ook nog iets anders aan de hand zijn dat hoef je ook weer niet uit te sluiten.

correct

sjaak r 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.