De auto wordt gauw warm.
bij rijden heb ik totaal geen probleem.
Echter als ik file rij of in de stad rij of stilsta bij huis,
dan loopt de temperatuur snel op en slaat de vin aan.
Alleen als het warm is en ik niet door kan rijden dan heb ik de kachel fan nodig om de temperatuur binnen perken te houden.
Als ik stil sta en de kachel fan aan zet voor dat de temp op loopt
dan loopt de temp niet op.
thermostaat is nieuw en werkt en waterpomp is ook pas vervangen.
iemand een idee.
Kan het zijn dat de radiateur verstopt zit of niet goed koelt.
Hij ziet er wel goed uit.
wel wat vliegjes aan de voor kant.
Wat kan ik het beste proberen zonder in eerste instantie veel geld uit te moeten geven.
alvast bedankt
groetjes dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is normaal dat de vin aanslaat als je stilstaat. hoe warm word ie dan??
hij gaat naar het laatste streepje toe voor het gearceerde.
dus net voor het punt van koken.
als dan de kachelfan niet aan doet kookt hij.
17 jaar
Blijft weinig over (behalve lucht in het systeem) dan dat de radiateur verstopt zit.
Je kunt een ontstoppingsmiddel proberen. Anders een nieuwe radiateur. Die kun je nieuw krijgen bij een autodemontagebedrijf. Vaak hetzelfde merk (bijv. Behr) als bij de dealer.
17 jaar
doorspoelen van de radiateur?
is dat een optie.
Lucht kan denk ik niet hij is div malen ontlucht ook scheef op de brug.
17 jaar
je relais is waarschijnlijk stuk probeer deze eens na te kijken
relais hoort automatisch de fan aan te draaien als de motor heet .
relais is dat zwarte blokje van 3x3cm bij je zekeringkastje onder je motorkap
17 jaar
relais is heel want de fan gaat wel aan
17 jaar
Ik heb hetzelfde probleem met de F7P motor. Fan draait. Rad lijkt goed. Electrisch circulatie pompje werkt. Meerdere keren ontlucht.
Wordt, en zeker met dit weer, veels te heet als ik langzaam/file rijd of stilstaan
Of er is iets mis met de thermostaat.
of de waterpomp heeft te weinig opbrengst (lees verrot) bij lage toeren
of in het ergste geval... koppakking is lek
had je al een oplossing?
17 jaar
De temperatuursensor / thermo contact in de radiateur zou het ook nog kunnen zijn. Dat deze te laat door geeft dat hij warm is.
17 jaar
[quote=Cliodennis]De temperatuursensor / thermo contact in de radiateur zou het ook nog kunnen zijn. Dat deze te laat door geeft dat hij warm is.[/quote]
Heb je daar ervaring mee? Een thermokoppel lijkt me echt zo'n werkt-wel of werkt-niet geval, toch?
En het feit blijft dat onder het rijden de temp naar normale waarden zakt en de fan aanslaat wanneer dat moet (volgens de meter)
Ik lees net in de vraagbaak dat, om de waterpomp bij de F7P motor te demonteren, de hele distributie eraf moet...
Had jij je probleem dan al opgelost Dennis?
17 jaar
Bij rijden krijgt de auto voldoende rijwind koeling. De radiateur zou kunnen. Als deze verstopt zit, zou dus de thermoschakelaar 'telaat' aan kunnen gaan. Bij de k7m motor loopt de waterpomp achter de distributie.
17 jaar
Inderdaad,bij mij is rijwind ook voldoende, maar om hiermee in Frankrijk in de file te gaan staan. Ik zal er toch wat aan moeten doen.
Eerst maar de rad. uitspoelen, en de thermostaat (als die niet open gaat meet de thermokoppel op de rad. natuurlijk ook nix...) vervangen... hopen dat dat werkt.
Is de kachelrad. te ontluchten?
17 jaar
anders los schakelaartje bij zetten en als je in de file in nood komt continu aanzetten
Test eens de koppakking. Klinkt erg resoluut zo, maar mijn ervaring is dat ze nogal eens door willen 'rotten'. Dus niet extreem lekken, maar gewoon, niet jofel zijn.
Vervangen is een fijne klus (gewoon, fijne klus, reen rotwerk dus). ALS het het geval is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar