Renault Megane: tik in de motor, na vervanging koppakking

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: k7m 702 1.6 8v G3

Tik in de motor na vervanging koppakking.

Wij hebben de distributie riem gecontroleerd en die staat echt goed.
De kop is gevlakt en nieuwe kleppen en zittingen bij een echt revisibedrijf.
De pakking nummers kloppen , ik heb alleen niet van te voren de diameter gemeten, maar wij hebben reeds met een endoscoop in de cylinders gekeken en kunnen geen witte rand aan de zuiger constateren.
Wie weet het?

marius

marius7234

Geplaatst door marius7234 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Pallab (0) PRO, 16 jaar geleden

hoeveel is eraf gehaald met het vlakken?? `t kan al snel teveel zijn.

max71 (0), 16 jaar geleden

krijgt alles wel voldoende smering niet dat er een olie kanaal dicht zit

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Kleppen wel goed gesteld na het monteren?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=marius7234]Tik in de motor na vervanging koppakking.



De pakking nummers kloppen ,
.
Wie weet het?

marius[/quote]
na kop vlakken opmeten hoeveel eraf is en dan dit optellen bij de standaard pakking dikte
die dikte pakking moet er dan tussen
anders heb je een tikkend klep probleempje

marius7234 (0), 16 jaar geleden

Tja, Patrick , of er teveel is afgehaald, dat weet ik niet en kan ik pas controleren als de kop er weer af is en dan is de vraag hoe zie ik dat?

De kleppen heb ik koud gesteld, inlaat 0.20 en uitlaat 0.25 en nadat de tik hoorbaar was heb ik als eerste de gedachten dat de distr.riem verkeerd zou staan, maar die stond goed en toen dus nog een keer de kleppen gecontroleerd en die stonden ook nog goed.

Het blok is van boven goed gereinigd met de luchtslang en kans dat een olie kanaal dicht zit is erg klein. Het tikje in de motor zat er direkt al in.

Wat Patrick en Jerry aandragen dat de kop teveel is gevlakt is een mogenlijkheid.

Allen alvast bedankt voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte.

marius.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

reault en ook andere merken geven de dikte vd kop op max en min
adh daarvan kan je de dikte koppakking vaststellen

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

na vervanging koppakking of ook nog gebroken distributie?

marius7234 (0), 16 jaar geleden

Dag allemaal.
Heel fijn dat jullie allemaal met mij mee denken.
Vanavond heb ik de cilinderkop erweer afgehaald en welja, de koppakking zat rechts scheef, daar waar geen pasbus zit.
Ik heb alles weer schoongemaakt en bestel morgen een nieuwe pakking van het merk Goetze of Elring.
Deze neem ik een maat dikker.
Ook heb ik een oude kopbout de kop eraf gezaagd en gebruik deze als 2e pasbus.
De cilinderkop is nu 113 mm dik. Geen idee wat orgineel is. Mocht dit nu glad verkeerd zijn bel me a.u.b. even 06-10507979 voor wo. 10.00 uur.
Ik gebruik de nu 1x gebruikte kopbouten weer en zet ze op 2kg+96° en geef ze eerst nog wat kopervet.
Ik houd jullie op de hoogte of de tik uiteindelijk verdwenen zal zijn.

Marius.

marius7234 (0), 16 jaar geleden

Alles volgens plan verlopen, deze pakking zit prima en alles doet het weer.
Het enige wat ik niet kwijt ben zijn de backfire´s. Dus hier moet ik nog wat op vinden. Waarschijnlijk history lezen.
Ik heb bougies vervangen , connectors schoongemaakt, sludge uit verdamper verwijderd en ga nu zoeken richting ontsteking.

Allen hartelijk bedankt voor de medewerking.

Marius.

Het probleem is gevonden.
De kleppen stonden te strak.
Loopt nu perfect

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.