auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Espace: Transmissiegeluid

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2,0 16V

Recent had ik geen aandrijving meer. De borgveer van het linker holle differentieeltandwiel was gebroken waardoor het tandwiel kon opschuiven. De borgveer is vernieuwd. Gelijk ook de koppeling maar vernieuwd. Had 155.000 km gelopen. Was nog niet echt nodig geweest.
Na enkele honderden km's begon de transmissie een pulserend schurend/schrapend geluid te produceren wat in frequentie toeneemt met de snelheid. Het manifesteert zich zowel bij gas geven als bij afremmen op de motor. Bij ingetrapte koppeling en bij vrijlopen hoor je niets. Het geluid wordt inmiddels steeds duidelijker. De bak is van het type JC5 119. Het is geen wiellager- of aandrijfassengeluid. Ik weet natuurlijk niet of dit iets met de voorgaande reparatie te maken heeft. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit geluid kan zijn ? En wat kan er gebeuren als ik hiermee doorrij ?
Bij voorbaad dank

Geplaatst door

piecargov (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een schurend schrapend geluid is niet goed even teruggaan en laten bekijken

Begrijp ik, echter ook mijn garage heeft geen pasklaar antwoord. Ze hebben het tandwiel opnieuw uitgenomen. Hieraan mankeert niets. De overweging is nu: wel/niet bakrevisie. Zonder duidelijke diagnose blijft het onzeker of hiermee het euvel is verholpen.

piecargov 0

16 jaar

weet je of de vorige keer de vulring er in 1 geheel uit is gekomen ,misschien is er een stukje van de vulring die achter de veerring zit in de bak gevallen en is ergens tussen aan het malen

abc 0
badge

16 jaar

De vulring was niet stuk. Alleen de veerring was in tweeën gebroken. Beiden zijn vernieuwd.

piecargov 0

16 jaar

Bij nader inzien moet ik het geluid beschrijven als een ratelgeluid.
Bovendien heb ik geconstateerd dat de frequentie ervan meegaat met het toerental van de motor; dus niet met de rijsnelheid.
Hierdoor valt het differentieel dus af en moet het m.i. iets zijn met of dichtbij de koppeling.( is pas vernieuwd).
Wie heeft een suggestie ??

piecargov 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.