close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: Trekkracht (turbo)

Bouwjaar: 2005

Hallo, wie weet er veel over de turbo van een 2.2.dci?
Ik heb de espace gekocht toen hij 177.000 gelopen had en stond versteld van de lekkere trektracht van dit blok nu staat de teller op 188.000 en lijkt het als of hij minder soepel aan het worden is (of zou het verrasingseffect weg zijn :-)). Wat zou ik moeten merken als een turbo defect is (is er dan bijna helemaal geen vermogen meer)?
Kan de turbo ook nog maar gedeeltelijk goed zijn (lek?)
EGR klep misschien vies..?
Wie weet raad?

Geplaatst door

etienne2954 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klep leek wel erg vies. Schoongemaakt maar niet erg veel resultaat.

etienne2954 0

19 jaar

EGR klep misschien vies..?-----> Ja. Om voorgoed van dit probleem af te zijn moet de EGR-leiding worden vervangen

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

bij espace vorige model gehad dat egr vast zat en verstuiver kapot ook 2.2 dci. testen op lek retour

mark7253 0
badge

19 jaar

Welk bouwjaar?

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

september 2000 2.2. dci een van de eerste dus

etienne2954 0

19 jaar

Ok, nieuwere typen met een 2,2 DCi hebben een variabele inlaat, niet van toepassing op jouw auto dus. Dan blijf ik van mening dat een eventueel probleem veroorzaakt wordt door de EGR-klep of door de software. Op naar de dealer dus.









Henk Nobach 0
badge

19 jaar

Nou de dealer kan nog heel even wachten.. ik heb gisteren nl ontdekt dat hij tijdelijk wat vermogen mist nadat ik hem eens flink heb laten doortrekken.. onderin het toerental doet hij dan weinig boven in krijg je dan het echte turbo effect.
Deze ochtend was alles weer normaal.
Ik weet zeker de turbo niet lekt (lucht) wel zit er wat olie in de buizen naar de inlaat, met als gevolg dat als je dan een keer flink op zijn staat trapt er even wat rook ontwikkeling is (niet constant dus)
Om eerlijk te zijn heb ik me nog niet verdiept in de EGR klep.
Wat doet deze klep eigenlijk? blaast die af en toe de pijp van de turbo schoon ( zodat dit niet verbrand wordt in de motor)

etienne2954 0

19 jaar

Ik heb me ondertussen verdiept in de Werking van deze EGR klep
Een deel van de uitlaatgassen wordt nog maals vermengd bij de inlaat en verbrand.
Ik lees heel veel dast deze EGR klep wordt afgesloten met een plaatje.. heeft iemand hier een mening over of ervaring mee..ik begrijp dat de emissie norm dan waarschijnlijk niet meer gehaald wordt.


Kan ik de kat zomaar leeg slaan? Ik heb het idee nl dat de uitlaat redelijk aan de dichte kant zit.. de uitlaatgassen zijn bij stationair naar mijn idee veel te heet en veel te weinig.
En er rammeld iets behoorlijk in de uitlaat...stuk kat?

etienne2954 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.