Tijdens onze vakantie wanneer we met de vouwwagen een berg op reden gebeurde het regelmatig dat het verklikkerlampje(spiraal) ging branden en waarbij dan ook de Turbo uitviel waardoor de trekkracht enorm afnam. Na de klim een paar minuten later(1 keer duurde het wel 15 min.) ging het lampje dan weer uit en sloeg de turbo ook weer aan. Er zit pas een nieuwe turbo op. Dit had ik ook vorig jaar met de andere turbo. Dus lijkt me dat het iets te maken heeft met een druk regelaar sensor of zo. Tijdens normale belasting gebeurt dit helemaal niet.
Heb vandaag de auto laten uitlezen waarbij 2 foutmeldingen kwamen; code 1814 Uitlaatgas terugvoer /regelcircuit en code 1808 Synchronisatienokkenas tov krukas. Mij lijkt de eerste code van toepassing. Alleen wat moet er nu vervangen worden of hoe kan ik nu zorgen dat
dit opgelost wordt.
alvast bedankt, Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou me meer zorgen maken over code 1808.
Heeft deze motor een ketting of een riem voor de distributie?
Als het een riem is, wanneer is deze voor het laatst vervangen?
De distributie riem is juist pas vervangen. Ik heb namelijk een nieuwe motor laten inbouwen waarbij de distributie riem ook is vervangen. Dus zou OK moeten zijn. Is een riem.
15 jaar
De foutcode 1808 wijst toch echt op problemen met de afstelling.
Weet je 100% zeker dat de distributie goed staat afgesteld?
Ik heb namelijk 2 maanden geleden de turbo/motor opgeblazen dus denk ik dat deze code er sindsdien in staat. Alles is vernieuwd en de motor loopt goed. Als de distributieriem niet goed staat zou je dit moeten merken aan de motor. Het motormanagement systeem is natuurlijk niet vervangen dus kan het zijn dat deze code er in staat toen de motot op hol sloeg.
Ik denk dat mijn probleem meer moeten zoeken in een drukregeling sensor of zo iets dergelijks.
15 jaar
Dan eerst codes wissen, wachten tot er 1 of meerdere terug komen en dan weer uitlezen.
De motor LIEP goed..toch zou ik zoals oldford aangeeft de storingen wissen,en opnieuw rijden tot dat er weer een lamp aan gaat.
Ook is het geen overbodige luxe om de timing van de riem te laten controleren,om het e.e.a. uit te kunnen sluiten.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar