close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Turbo stuk

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 CDI

Turbo was stuk. We hebben een nieuwe geplaatst en na 1 kilometer was de nieuwe ook stuk.

Oliedruk is goed, de retourolie ook goed.
Alles gekuist voor we er een nieuwe ingeplaatst hebben.

Wie weet een oplossing?

Geplaatst door

ericvano2772 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is de schade aan de nieuwe turbo?zit er speling op de as of zijn de schoepen aan inlaat zijde beschadigt?

abc 0
badge

17 jaar

abc de schade is dat de as van de turbo gebroken is en ook schade aan de schoepen

ericvano2772 0
badge

17 jaar

Buisje olie toevoer ook open? kan met monteren/demonteren geknikt gaan zitten misschien. en hij kan via inlaatzijde geen zooi aanzuigen? restdeeltjes van de ouwe geplofte turbo ofzo?

timhoeks2 0
badge

17 jaar

Gebroken turbo as lijkt het meest op dat er iets in de inlaat kant naar binnen is gezogen (oude turbo resten in de inlaat slang )en tegen de schoepen is gekomen waardoor deze abrubt tot stilstand is gekomen.met breuk van de as als gevolg.
was het een nieuwe of gereviseerde?

abc 0
badge

17 jaar

Bij vernieuwen turbo ook altijd de aan en afvoer leidingen vernieuwen en olie verversen.Intercooler goed reinigen met de slangen.

ksie 0
badge

17 jaar

Intercooler dient altijd vervangen te worden bij het vervangen van een defecte turbo.

Sander10757 0
badge

17 jaar

Ik heb vorige week een gelijkaardig probleem gehad
motor op hol, turbo as sterk uitgelopen. 105.000 kms 1.9 dci
klepschade, na demontage van de kop bleek er aan 1 zuiger bijna de helft gesmolten te zijn
dus ik wil u niet bang maken maar het is mischien wenselijk dat u eerst de kop demonteerd
ook was in mijn geval snel duidelijk dat waarschijnlijk de losgekomen aluminium deeltjes van de zuiger de oorzaak van de kapotte turbo waren ,deze plakten ook op de uitlaatklep
Ik denk dat ze voor onbalans in de turbo gezorgd hebben waardoor de turbo ook gesneuveld is
mocht ik op deze motor alleen een turbo geplaatst hebben was dit alleen een kwestie van tijd geweest
mvg
peter

MAXIM 0
badge

17 jaar

hoe is de turbo vervangen?? is de motor geheel gedemonteerd of is het op de auto vervangen. voorschrift is bij vervangen van de turbo de motor te demonteren je kan nl niet zien of de aansluitingen van de olieleidingen in het blok ook vrij zijn van smurrie
dit kan helaas toch de oorzaak zijn van je probleem .
zoals je dit hebt omschreven lijkt mij het toch een smeer probleem.
verder zoals hierboven meerdere x is omschreven uitvoeren

ARTHUR KOEMAN 0
badge

17 jaar

[quote=ARTHUR KOEMAN]hoe is de turbo vervangen?? is de motor geheel gedemonteerd of is het op de auto vervangen. voorschrift is bij vervangen van de turbo de motor te demonteren[/quote]
Dat is bij een 2.016vTURBO espace en niet bij een 1.9dCi

willem1 0
badge

17 jaar

idd je hebt gelijk, door diverse problemen gelezen te hebben,het door elkaar gehaald.

ARTHUR KOEMAN 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.