Renault Laguna: Twee dikke oranje draden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 RT Break

Goedendag,
Na het uitbouwen van mijn handschoenenkastje kwam ik twee dikke oranje draden tegen. Beiden waren afgedopt met een soort rechthoekig stekkertje er aan (zwart) Heeft iemand enig idee waar die voor dienen? Ik hoop dat het te maken heeft met mijn ECC die niet reageert...

Alvast bedankt.

veracq

Geplaatst door veracq (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat zouden wel eens draden voor de aansluiting van 'n passagiersaibag kunnen zijn.....Even oppassen dus!

Gr.

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=Averdonk]Dat zouden wel eens draden voor de aansluiting van 'n passagiersaibag kunnen zijn.....Even oppassen dus!

Gr.[/quote]
Heeft dus niets met de ECC te maken begrijp ik. Ik zie wel het relais zitten die de ECC regelt maar daar kan ik verder niets mee. Op het forum wordt regelmatig gesproken over stekkers die uitfikken, maar waar zijn die dan te vinden ?

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Dikke gele en oranje draden zijn bijna altijd van het airbagsysteem.
Wat betreft je laatste vraag kan ik je zo niet helpen. Maar ik weet zeker dat er zich nog wel iemand meldt die daar goed mee op de hoogte is. Ik wilde je alleen even waarschuwen.

Succes.

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Die stekkers vind je of achter je ECC of achter op de zekeringkast aan de bestuurderskant.

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=sjaak r]Die stekkers vind je of achter je ECC of achter op de zekeringkast aan de bestuurderskant.[/quote]
Dat houdt dus in dat je de stekkers eruit moet halen en controleren of schoonmaken?
Ik snap er helemaal niets meer van. Middelste zekering achter normale zekeringkast van 40 amp is goed maar de ECC schiet telkens in de service na plmin 10 seconden.
Toch bedankt voor je reactie.

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=sjaak r]Die stekkers vind je of achter je ECC of achter op de zekeringkast aan de bestuurderskant.[/quote]
En bovendien werkt de blower ook niet meer trouwens....

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=veracq][quote=sjaak r]Die stekkers vind je of achter je ECC of achter op de zekeringkast aan de bestuurderskant.[/quote]
Dat houdt dus in dat je de stekkers eruit moet halen en controleren of schoonmaken?
Ik snap er helemaal niets meer van. Middelste zekering achter normale zekeringkast van 40 amp is goed maar de ECC schiet telkens in de service na plmin 10 seconden.
Toch bedankt voor je reactie.[/quote]
Als je ECC in de service schiet zou ik hem eerst ens even laten uitlezen.

the4men (0) PRO, 17 jaar geleden

voor je ecc moet je even naar de stekker van de kachel motor kijken is meestal verbrand

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=the4men]voor je ecc moet je even naar de stekker van de kachel motor kijken is meestal verbrand[/quote]
Heb je enig idee waar ik die kachelmotor inclusief stekker kan vinden ?
Gr,
Veracq

the4men (0) PRO, 17 jaar geleden

rechts onder tegen het schutbord kan je heel goed bij

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=the4men]rechts onder tegen het schutbord kan je heel goed bij[/quote]
Na het uitbouwen van de kachelmotor lijkt het er op dat er op de stelkker geen spanning staat.
De middelste van de drie zware zekeringen achter het normale zekeringenkastje heb ik ook al gecheckt en die zijn goed.
Enig idee wat er nu nog over kan blijven ?

Alvast maar weer bedankt...

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Kwaal bij deze dingen is een slechte stekker verbinding op de aanjager die te vinden is aan het voeten eind bij de passagier. Kijk maar even omhoog en dan zie je hem wel. Pak de stekker er maar es af, komt regelmatig voor dat er 1 van de rij stekkers niet goed contact meer maakt, en dan is de ecc ook volledig van slag.

Sytze

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=sytze]Kwaal bij deze dingen is een slechte stekker verbinding op de aanjager die te vinden is aan het voeten eind bij de passagier. Kijk maar even omhoog en dan zie je hem wel. Pak de stekker er maar es af, komt regelmatig voor dat er 1 van de rij stekkers niet goed contact meer maakt, en dan is de ecc ook volledig van slag.

Sytze[/quote]
Dank je Sytze, maar er staat ook geen spanning op de draden als ik die doorprik met een voltmetertje.
Neemt niet weg dat ik toch de stekker wel ga vervangen. Relais wat achter het handschoenenkastje zit klikt de ecc na 10 sec in de servicestand.

Gr. Veracq

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=veracq][quote=sytze]Kwaal bij deze dingen is een slechte stekker verbinding op de aanjager die te vinden is aan het voeten eind bij de passagier. Kijk maar even omhoog en dan zie je hem wel. Pak de stekker er maar es af, komt regelmatig voor dat er 1 van de rij stekkers niet goed contact meer maakt, en dan is de ecc ook volledig van slag.

Sytze[/quote]
Dank je Sytze, maar er staat ook geen spanning op de draden als ik die doorprik met een voltmetertje.
Neemt niet weg dat ik toch de stekker wel ga vervangen. Relais wat achter het handschoenenkastje zit klikt de ecc na 10 sec in de servicestand.

Gr. Veracq[/quote]
Dat er geen spanning op staat kan evengoed komen doordat de draad geen contact maakt met de verbruiker. De ecc krijgt dan geen basis signaal en zal dan ook niet in werking gaan. Dus kan het nog steeds de oorzaak zijn.....

Sytze

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=sytze][quote=veracq][quote=sytze]Kwaal bij deze dingen is een slechte stekker verbinding op de aanjager die te vinden is aan het voeten eind bij de passagier. Kijk maar even omhoog en dan zie je hem wel. Pak de stekker er maar es af, komt regelmatig voor dat er 1 van de rij stekkers niet goed contact meer maakt, en dan is de ecc ook volledig van slag.

Sytze[/quote]
Dank je Sytze, maar er staat ook geen spanning op de draden als ik die doorprik met een voltmetertje.
Neemt niet weg dat ik toch de stekker wel ga vervangen. Relais wat achter het handschoenenkastje zit klikt de ecc na 10 sec in de servicestand.

Gr. Veracq[/quote]
Dat er geen spanning op staat kan evengoed komen doordat de draad geen contact maakt met de verbruiker. De ecc krijgt dan geen basis signaal en zal dan ook niet in werking gaan. Dus kan het nog steeds de oorzaak zijn.....

Sytze[/quote]
Eigenlijk word ik er een beetje moedeloos van. Nieuwe stekker gekocht maar nog steeds geen ventilator/blower die aanslaat. Kachelmotor opengemaakt en daar was ook niets aan te zien. Printplaat zag er goed uit en geen verbrande of doorgebrande delen te zien. Ik heb nu echt geen idee meer van wat dit nou de oorzaak kan zijn. Wie het weet mag het zeggen.....

Met vr gr
Willem

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je direct stroom op de aanjager zet draait ie dan wel?

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=sytze]Als je direct stroom op de aanjager zet draait ie dan wel?[/quote]
Je bedoelt gewoon een willekeurige plus op de connectoren van de kachelmotor zetten?
Zal ik morgen eens proberen. Dank je voor je reaktie...

Mvrgr
Willem

veracq (0), 17 jaar geleden

[quote=veracq][quote=sytze]Als je direct stroom op de aanjager zet draait ie dan wel?[/quote]
Je bedoelt gewoon een willekeurige plus op de connectoren van de kachelmotor zetten?
Zal ik morgen eens proberen. Dank je voor je reaktie...

Mvrgr
Willem[/quote]
De motor van de kachel draait gewoon als je er spanning op zet. Dus die is niet kapot. Vanuit de stekker krijg ik geen spanning.
Ik ga nu maar eens de zekeringenkast nakijken en de stekkers checken. Wellicht heeftv iemand een idee welke stekker (kleur) ik zou moeten nakijken? Het wemelt er werkelijk van. Blauw, bruin, rood, paars etc etc.

Alvast bedankt,
Willem

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sjaak r][quote=veracq][quote=sjaak r]Die stekkers vind je of achter je ECC of achter op de zekeringkast aan de bestuurderskant.[/quote]
Dat houdt dus in dat je de stekkers eruit moet halen en controleren of schoonmaken?
Ik snap er helemaal niets meer van. Middelste zekering achter normale zekeringkast van 40 amp is goed maar de ECC schiet telkens in de service na plmin 10 seconden.
Toch bedankt voor je reactie.[/quote]
Als je ECC in de service schiet zou ik hem eerst ens even laten uitlezen.[/quote]
nogmaals. Scheelt misschien hoop zoeken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.