ik heb hier een megane cabrio 1,9 85 kw waarbij ik tweemassavliegwiel wil vervangen,mijn probleem bij het nieuwe vliegwiel valt de koppelingschijf enkele mm dieper in het vliegwiel;vliegwiel is net hetzelfde dat op de motor staat doch de plaats waar de koppelingschijf tegenkomt is ongeveer 5 mm dieper.
Kan ik dat monteren en zo ja is dat met een andere koppelingskit dan nu?
OE nummer van het nieuwe vliegwiel(dat ook voor megane is zeggen ze bij Renault) 7701479022.
op oud vliegwiel staat 8200253278 en op het nieuwe 8200806380
Kan iemand mij hieruit helpen want ik weet het niet meer?
met veel dank,gerrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan een vervangingsnummer zijn.
Wanneer de dealer het op kenteken/chassisnummer heeft opgezocht zou het het goede moeten zijn.
Of er zit het verkeerde onderdeel in de verpakking.
600 0068 00
LUK
Koppelings kit RepSet DMF
1149,00
4005108599308
600 0068 00 in LUK
Uitv.met dubbel massa vliegwiel; met koppelingsdruklager; Met vliegwiel; Incl.schroevenset; Autom.bijstelling; (Speciaal gereedschap noodzakelijk); Max. vrije hoek 18°; 7 tanden (voor vaststelling v/d vrije hoek); Max. kantelspeling 1.6mm; Met nokkenschijf
(Dubbele massa vliegwiel) |
7701 474 494
7701 479 183
8200 223 453
Dit zouden de OE nummers van het vliegwiel moeten zijn
Als ik het goed gelezen heb betreft het een complete kit door de dealer geleverd.
Door de modificatie's kunnen maten afwijken van de oude koppelingskit.
Hoeveel ruimte heb je tussen de koppeling en vliegwiel op het moment dat de set ontspannen tegen elkaar ligt?
Ik weet geen vaste gegevens daarvoor maar anderen wellicht wel.
bedankt voor uw antwoord,het betreft een vliegwiel + koppeling gekocht van iemand die bij renault werkt dat slechts enkele weken gereden heeft,hij beweerd dat het past op mijn auto docht ik twijfel daarom mijn vraag,er is slechts 1 mm tussen schijf en vliegwiel als ze los ertegen is en bij het oude is dat meer,is er speciaal gereedschap nodig buiten een centreerpen om dit te monteren?
1 mm is wel heel weinig.
Gezien dat de nummers niet corresponderen met de door anderen gegeven nummers zou ik die monteur nog eens raadplegen.
Of een andere oplossing zoeken.
Je moet de drukgroep laten instellen omdat daar het stelmechanisme inzit verwerkt.
Daarvoor is speciaal gereedschap nodig.
Vraag de gene die je het set heeft verkocht hij deze opnieuw insteldt.
Ten alle tijden ook het hydraulisch druklager mee vervangen.
weet iemand voor welke motor dan het vliegwiel is met nr 7701479022 aub en of ik dit dan mag monteren,die monteur beweerd van wel maar als ik het monteer en het werkt niet kan ik heel het boeltje opnieuw doen.
Als je even doet google op het onderdeelnummer zie je dat het op verschillende type's renault kan.
Wanneer ik chassisnummer / kenteken heb kan ik het voor je nagaan morgen.
Art.#: 415 0383 10 ; Artikel past op volgende types:(klik op een type om naar de menu voor dit autotype te gaan)
Getoond: 1 - 15 van 15
Type
Motortype
kW (pk)
cm³
van
tot
Renault Fluence (LZ) [Sedan]
1.9 dCi
F9Q-P872
96 (131)
1870
06-2009
Renault Grand Scénic II (JM) [MPV]
1.9 dCi 120 Kat.
F9Q-812
88 (120)
1870
04-2004
03-2009
Renault Grand Scénic III (JZ) [MPV]
1.9 dCi 130 FAP
F9Q-N870; F9Q-P872
96 (131)
1870
02-2009
Renault Megane II (BM/CM) [Hatchback]
1.9 dCi 90
F9Q-808
68 (92)
1870
03-2004
12-2005
1.9 dCi 120
F9Q-800
88 (120)
1870
11-2002
12-2005
Renault Megane II (LM) [Sedan]
1.9 dCi 90
F9Q-808
68 (92)
1870
03-2004
12-2005
1.9 dCi 120
F9Q-800
88 (120)
1870
09-2003
12-2005
Renault Megane II Grandtour (KM) [Combi]
1.9 dCi 90
F9Q-808
68 (92)
1870
03-2004
05-2009
1.9 dCi 120
F9Q-800
88 (120)
1870
08-2003
05-2009
Renault Megane II CC (EM) [Coupé Cabrio]
1.9 dCi 120
F9Q-800
88 (120)
1870
09-2003
12-2005
Renault Megane III Coupe (DZ) [3-deurs]
1.9 dCi
F9Q-N870; F9Q-P872
96 (131)
1870
11-2008
Renault Megane III Berline (BZ) [5-deurs]
1.9 dCi
F9Q-N870; F9Q-P872
96 (131)
1870
11-2008
03-2012
Renault Megane III Grandtour (KZ) [Combi]
1.9 dCi
F9Q-N870; F9Q-P872
96 (131)
1870
03-2009
03-2012
Renault Scénic II (JM) [MPV]
1.9 dCi 120
F9Q-800; F9Q-812
88 (120)
1870
06-2003
03-2009
Renault Scénic III (JZ) [MPV]
1.9 dCi
F9Q-N870; F9Q-P872
96 (131)
1870
02-2009
01-2011
Sorry voor de grote "boterham". Gecopieerd.
allemaal bedankt voor de hulp,ik heb de drukgroep ingesteld maar wanneer ik ze los op het vliegwiel leg hou ik nog steeds nog geen mm speling het terwijl dat bij het oude vliegwiel 3 mm is.Dus ik vrees dat die gaat slippen of heb ik dat mis?
Gerrit, geef dat ding gewoon terug en bestel je bij VanHeck of andere grossier het exacte onderdeel.
Geef me het kenteken en chassisnummer dan kan ik het voor je nakijken voor de orginele nummers.
let wel op dat een SAC koppeling met speciaal gereedschap gemonteerd dient te worden.
dit gereedschap is best prijzig . onze leverancier waar we de koppelingen bij bestellen leent dit gereedschap uit
de man waarvan ik ze gekocht heb wil ze niet terugnemen maar ik heb toch een nieuwe besteld,is het echt nodig een nieuwe met dat speciaal gereedschap te monteren want de ene zegt van niet de andere zegt dat het wel moet?thanks
Je moet de drukgroep in begin positie zetten want dat is tevens de stelinrichting.
Doe je het niet bestaat de kans dat de koppeling niet goed werkt of in korte tijd versleten is.
heb ik verleden ook meegemaakt met scenic 2003 19. dci als je bij renault nieuwe koppelingset besteld krijg je drukgroep met dikkere druktafel een modificatie
gaan er dan van uit dat je ook nieuwe aangepaste vliegwiel koopt heb toen een set van luk laten komen deze had nog oude versie net dunne druktafel van de drukgroep wist toen niemand een aantal jaren geleden
ik heb alles gemonteerd met speciaal gereedschap en onltucht ,alles werkt doch na een nachtje staan kan ik niet meer ontkoppelen,net of er terug lucht opzit,na pedaal vele malen in +uit te trappen gaat alles terug normaal maar enkel uren later niet meer,heb ik iets verkeerd gedaan of is er een speciale manier van ontluchten ,met dank gerrit
Ik doe altijd voor ik het druklager monteer deze reeds vullen met remvloeistof dan gaat het ontluchten een stuk sneller.
Je hebt gewoon lucht erin.
Ontluchten met de ketel erop en dat gaat ook niet altijd in een keer.
is gelukt,nogmaals bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar