Hallo Allemaal,
Twingo staat scheef naar links, als ik rand spatbord tot hart naaf meet heb ik een verschil van 1.5cm op de vooras en 2cm op de achteras. Kan het zijn dat de rechter veerschotel op de achteras gedraaid gemonteerd is ?? Begreep uit het wpl boek dat deze op 1 manier gemonteerd moet worden..... Verder al nieuwe schokdempers voor met lager en rubberblokken gemonteerd, veren gecontroleerd.
Klopt het dat er aan de linkerzijde van het stuurhuis een opvulring tussen het subframe en het stuurhuis zit?? Kan deze namelijk niet in dialogys terug vinden.....
Alvast bedankt voor het medenken !!
Groeten Rob.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen gebroken veer?
Hallo Kawa,
Veren gecontroleerd omdat dit een twingo kwaal is, kan er alleen niets aan ondekken....
[quote=kawaZ750]geen gebroken veer?[/quote]
ring bij het stuurhuis weet ik ook niets van en twingo veeren breeken veel zitten er wel de zelfde veeren onder
zit hier al een nieuw subframe onder? dat dat miss iets scheefs gemonteerd zit? achteras zou ik zo niet weten klinkt als veel, 2 cm.
Goedemorgen Allemaal,
Net even onder de auto gekeken, Voorveren hebben allebei de markering groen + wit, achter kan ik het niet zien op de veren. Er zit al een nieuw subframe, draagarmen, dempers en fusee's onder.....
Dat allemaal nieuw ?
Schade auto?
Zijn de veerpoottoren nog wel recht??
Hoe is de uitlijning verder ? Trekt de auto ?
17 jaar
moet je de bouten van de onderste draagarmen aan het subframe is los maken en goed in veren en dan weer vast zetten op zijn wielen dus een vierkoloms brug niet met los hangende wielen
Ja idd allemaal nieuw, auto heeft geen sporen van blikschade, balken etc niets aan te zien. Wel een vluchtheuvel rechts genomen of iets dergelijks denk ik. Nieuw subframe paste ook goed onder de auto.
Auto ook laten uitlijnen wielvlucht = OK, KPI = OK, totalehoek = OK alleen casterhoek (askanteling) links was -0gr20' en rechts 0gr45. Door de negatieve caster links was het weggedrag over een hobbel zeer nerveus, nu is het er bijna uit maar nog niet helemaal. Door door verandering van wagenhoogte wordt deze hoek namelijk ook beinvloed en denk ik dat dat laatste stukje in het verschil zit wat ik nu heb in wagenhoogte. Auto trekt niet ook niet met remmen etc.
@ the4men, heb idd de onderste draagarmen met loshangende wielen vast gezet.... Zit er een voorspanning in de rubberbussen ??
moet je altijd doen als hij op zijn wielen staat kan er scheef van gaan staan
Probleem gevonden :-), er zat rechtsvoor een veer onder die wel dezelfde kleurcode had (wit/groen) maar een andere spoedhoogte had, 7cm ipv 5cm, nieuwe veer gemonteerd en staat weer recht !!
Allemaal bedankt,
Groeten Rob.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar