Hi prof's,
Ik heb een Renault Scenic uit 1998, een RT 1.6 met een G3 installatie. Hij deed het de eerste maand prima. Maar op een gegeven moment vielen ineens de toeren weg bij het intrappen van de koppeling. Dit gebeurde bij het afremmen voor een bocht etc. Motor viel uit, startte weer op benzine door de koppeling weer op te laten komen. Er leek eerst niks aan de hand. De volgende dag weer rijden en weer telkens uitval als ik stopte voor bochten en stoplichten. Als ik heel lang wacht met terug schakelen dan bleef hij lopen. Met rijden op benzine was er geen probleem. Dus ik naar de Renault dealer..die verving een rubber "O" ringetje in de stappen motor. Opnieuw de gasinstallatie inleren en hij deed het weer. Maar nu na 3 weken weer het probleem. Wat er aan vooraf ging was uitvallen bij een koude start (op benzine uiteraard). Ik kwam er achter toen ik afremde en verder wilde rijden, wat niet ging omdat die motor niet meer liep. Ik moet nu weer noodgedwongen op benzine rijden anders is het levensgevaarlijk. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik heb toch hopelijk niet een probleem wat nog nooit iemand gehoord heeft!?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas heb ik het probleem ook, en ook nog niet gevonden. Noodgedwongen rem ik en geef een beetje gas met 1 voet.
Hetzelfde probleem heb ik ook al eerder gehad. Het kan zijn dat de Lambd sonde defect is of dat er wat vuil in het luchtfilterhuis zit. Bij mij is tijdens de kleine beurt de boel goed schoon gemaakt en nu is het probleem verholpen. Het is gewoon vervelend dat ie iedere keer afslaat bij het afremmen.
19 jaar
Even een update:
1-Het "O" ringetje is vervangen. Kostte ¤ 18.- een hij deed het weer.
2-Twee weken later weer problemen. Gashuis schoongemaakt ¤ 80.-
3-Twee weken later....je raad het al. Weer terug na slecht lopen. Bougies vervangen ¤ 55.-.
Nu liep hij als een zonnetje. Helemaal blij.......tot 1 week later 20-11-2005....hij rookte wel erg veel. En witte rook. Juist, lekke koppakking!!!!!!!!!! Dus we gaan weer verder in de reparaties. Ik laat het wel weer weten.
19 jaar
Bijna vergeten, ook mijn vervolg.
(Mijn auto heeft in het verleden eens back-fire gehad).
Het afslaan van de motor heb ik eerst gezocht in de stappenmotor, aangezien hij stationair ook niet regelmatig liep. Bij de sloop gevraagd wat de stappenmotor nou was (ik ben ook maar een leek), na een gesprek met de sloopmedewerker gaf hij aan bij back-fire toch ook het gasklephuis te vervangen. Beide onderdelen meegenomen, stappenmotor vervangen. Liep stationair goed, echter sloeg nu heel af en toe af (minder dan voorheen).
Gasklephuis vervangen en nu is het afslaan helemaal over!!
Succes met de koppakking, maak duidelijke prijsafspraken!!!
Ik heb ook een lekke koppakking gehad, prijsafspraak dealer, richtprijs ongeveer ¤ 600,-, wordt ik gebeld door dealer, kosten ¤ 1200,- !!!!!!
Richtprijs was zonder pakkingtjes, ringetjes, etc, etc, daarna nog wat BTW en voila. Richtprijs was alleen uurloon (vertelden ze achteraf) terwijl ik 3x duidelijk gevraagd heb wat het TOTAAL zou kosten.
19 jaar
Erik, bedankt voor je reactie. Ik heb het laten doen voor ¤ 830.- all-in bij een Renault dealer. Er waren offertes van andere Renault dealers die inderdaad 1200.- waren. De koppakking is gemaakt alleen het afslaan is teruggekomen. Ik ben bang dat het gasklephuis weer smerig is door de lekke koppakking. Maar ik weet niet of die twee iets met elkaar te maken hebben. Het begon met 1 keer afslaan en toen 2 keer, na 2 dagen slaat hij nu weer elke keer als de koppeling ingedrukt wordt af. Terug naar de dealer..........pfffffffffff. Voor mij geen Renault meer, het is dat mijn vrouw er zo makkelijk in kan met de kids!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar