Bij het opstarten werkt motor normaal, rijden is normaal urenlang op de snelweg, maar zodra het remmen begint ( bij file in het bijzonder ) begint motor kracht te verliezen bij cca 1800 toeren, dan moet de toerentaal "opgekriekt"te zijn om te kunnen schakelen en starten, anders stopt de motor inden er geen extra gas gegeven is. Bij motor uitschakelen voor cca half uur of zo werkt alles weer normaal. Ik heb minstens tien keer de injectieschoonmaakmiddel van WYNNS bij half brandstoftank of lager toegevoegd, maar dit lijkt geen oplossing te zijn. Ik rij cca 40000 km per jaar in meestal lange ritten van 500 km of zo, en de huidige kilmeterstand is cca 155000. Het lijkt dat remmen de symptoom naar voren haalt, maar ook met hobbelige weg en/of bergenwegen.
Lampje injectie heeft maar een paar keer aan geweest, maar de probleem komt regelmatig voor..
Wat is aan de hand, injectoren, vervuilde brandstoftank, toerentaal potentiometer, iets anders ?
Bijvoorbaat dank, Z.Filipovic
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je hem al eens uit laten lezen ?
Vervuilde egr/inlaatspruitstuk komt nog wel eens voor.
Of een lekke rembekrachtiger?
9 jaar
Beste Ferrie en Hein,
bedankt voor jullie tips, hier is de lijst van storingen die net afgelezen zijn:
REKENEENHEID INSPUITSYSTEEM EDC15
DF056 BEDRADING OPN. EL. LUCHTHOPBRENGST 2DEF
REKENEENHEID ESP
DF066 MULTIPLEXEMISSIE GEEN INSPUITING AANWEZIG 1DEF
m.vr.gr.
Zoran
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Vel Satis of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar