close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scénic 2004: Ventilator

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 99

Hallo,

Ik heb zojuist een renault scenic 2 gekocht van 2004. De probleem die heb is dat me ventilator vol open staat en er bijna geen lucht uit me kanalen komen. Ik heb de dashboard gedemonteerd me kachel motor is goed en ook me weerstand is nieuw. Als ik mijn weerstand losmaak en de ventilator vol aan doe dan komt er veel wind uit via de gat waar mijn weerstand zit maar niet uit de kanalen. Er zit geen aanslag op me ventilatie motor die werkt gewoon naar behoren zoals het moet hij en draait niet zwaar, interieur filter is nieuw. Me airco systeem is helemaal leeg getrokken omdat ik een lekkage heb en eerst moet uitzoeken waar het zit. Ik heb zowiezo een foutcode op de airco druksensor, maar dat zou volgens mij geen rede moeten zijn voor de probleem die ik heb.
Zou iemand mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Kishan

Geplaatst door

vtec freak 557 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de airco leeg is heb je zo wie zo een druksensor storing omdat het sijsteem leeg is.
Airco sijsteem op druk zetten , condensor inspuiten met zeepsop binnen zijde meestal lekkage of aansluitingen lekkage als het sijsteem geringe periode ledig is geweest.
Geen lucht uit de kanalen werkt de klepbediening van de kachelklep niet.

Beste bert,

Ik heb de kleppen gecontroleerd en alles doet het de voeten gaan open wanneer ze moeten gezicht en vooruit alle kleppen gaat open en dicht alles werkt naar behoren ik heb zoiets nooit meegemaakt. En waar zouden die kleppen moeten zitten en hoe kan ik het vervangen?

Staan de rooster openingen ook open ?

Ja die staan altijd open bij mij.

Met vriendelijke groet,

Kishan

Oké als je de buizen die aan het kachelhuis zitten los maakt dan komt daar lucht uit ,zoals je zegt als je de buizen volgt en het uiteinde los maakt moet daar toch ook lucht uit komen , denk dat je iets over het hoofd ziet , denk toch dat er een klep niet goed werkt , als je van lucht van buiten omschakeld op recirculatie gebeurt er dan wat in het kleppenhuis ?

Er komt minimale lucht uit me buizen en kanalen maar als ik mijn kachel weerstand demonteer en me ventilator aanzet komt via het gat van de kachelweerstand wel veel lucht uit zoals het hoort maar niks uit de ventilatie kanaal (logisch omdat alle lucht ontsnapt via het gat van de kachel weerstand) en als ik me verwarming warmer zet dan beweegt ook die electro motor. Alleen weet ik nu niet waar me probleem zit. Het zowiezo na het kachel motorhuis. Maar ik zie daar maar 1 motor op en dat is voor warm en koude lucht die doet het naar behoren. Ik ben einde raad. Plus ik heb alles nog gestofzogen voor als er bladeren of rotzooi in zou zitten heeft niet geholpen.

Dan zit de blokkade aan uitlaatzijde van de ventilator, niet aan aanzuigzijde. Zoek de blokkade: is het een buis die dicht zit of een klep die niet goed staat?

Heino4267 655

3 jaar

Ja ik denk zelf dat er een klep vastzit of niet werkt maar ik kan de kachel huis niet demonteren omdat alles helemaal dicht zit gebouwd. Heeft iemand een tekening vam hoe het wel kan. De dashboard demonteren is geen probleem maar de verborgen kleppennzoeken wel.

Met vriendelijke groet

Kin je niet via de uitblaasopeningen kijken voor hoe en wat, anders zit er niets anders op dan dashbord er uit , kleppenkast er uit en kijken wat er defect is , diagnose moet ook kunnen van buitenaf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.