Beste mensen ik heb het volgende probleem mijn laguna heeft naar mijn mening vermogen verlies kan met moeite een 1.6 benzine bij houden. Heb inmiddels zelf al enig speurwerk verricht maar ik kom er even niet uit. Bij stilstand kan ik de auto maximaal met 4000 toeren belasten, hoger wie ie niet gaan maar als de auto eenmaal een beetje rolt dan gaan de toeren wel verder dan 4000 toeren en gaat in het rode gebied. De topsnelheid is 185 km/u. Wat ik gezien heb is bij stilstand vol gas dus 4000 toeren gaat de activator van de turbo niet helemaal open is te zien aan het asje die verschuift dus dacht magneetklep defect, deze vervangen maar helaas niks opgebracht. Heb recentelijk egr en gasklep schoongemaakt deze zaten vol met roet heel extreem gasklep kon niet eens sluiten. Ik had de egr ook afgesloten door middel van een plaatje maar deze heb ik er weer tussen uit gehaald. Verder is de turbo recentelijk vervangen en de slangen zitten geen scheuren in. Auto loopt verder goed niks te merken. Geprobeerd zonder llm te rijden maar kan niet een duidelijk verschil voelen met en zonder lmm aangesloten. Filters zijn vervangen motorflush toegediend injectorcleaner in tank gedaan maar niks helpt. Nu zit ik te denken als ik de egr weer afsluit dan kan ik deze uitsluiten of t probleem daar in zit en denk ook even aan het feit dat de gasklep zo vervuild was dat ik een vermoeden heb dat er ergens iet la verstopt zit door roet? Misschien in de inlaat of in de roetfilter die na de turbo zit? Auto is uitgelezen stonden eerdere storingen in alles is gewist stuk gereden en het enigste storing wat terug kwam was de p0400 retour uitlaatgas verstopt deze kwam denk ik dus omdat de egr afgesloten was doormiddel van een plaatje. Ik weet even niet waar ik het moet zoeken misschien iemand een tip? Verder merk ik ook als de motor erg koud is dat het traag reageerd op t gaspedaal en als ie beetje op toeren is en trapt koppeling in dan zakt de toerental wel naar erg sloom vind ik. Hoop dat iemand een oplossing kan bieden bedankt alvast
Ps dit was de gasklep maar deze is nu weer schoon km stand 153.000
[url=http://postimg.org/image/thtqk4kth/][img]http://s10.postimg.org/thtqk4kth/image.j...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Injectoren al getest?
Nee nog niet maar als deze niet goed funtioneren dan zal er toch wel een foutmelding waarneembaar zijn? Lijkt me dat de auto slecht zal lopen.
11 jaar
Nee hoeft niet hoor.
11 jaar
Ik heb de luchtmassameter vervangen auto loopt beter stationair en er is iets meer vermogen maar wat t moet zijn naar mijn gevoel 1e en 2e versnelling zijn vrij pittig. Ik wilde nog eens naar de egr klep kijken dus heb deze uitgebouwd en tot mijn verbazing was deze erg nat leek net modder gewoon dikke bruine drap naar mijn mening komt het uit de intercooler buis van de intercooler was ook wel wat van dat drap te zien nu wil ik dus de intercooler eens doorspoelen en de slangen ervan. Heeft iemand dat wel eens gedaan en hoe heb je de intercooler gedemonteerd? Na het wisselen van de lmm is de topsnelheid gestegen naar 200 km/u op de teller.
11 jaar
Deze olie komt van je carterdampen af. Mag wel wat zijn, maar niet nat.
11 jaar
Ja dat klopt maar toen ik de egr eruit haalde kwam het drap uit het gat stromen waar de egr in zat ik schrok er wel van eigenlijk want dat lijkt me niet goed. Ik weet wel dat er een nieuwe turbo in is gekomen en heb het idee dat de intercooler niet gereinigd is. Zaterdag ga ik kijken waar het nou precies vandaan komt en zo veel en hoe ik t moet oplossen natuurlijk.
11 jaar
Vandaag intercooler, turboslangen, turbo gereinigd het viel allemaal reuze mee geen schrikbarende dingen. Kon. Iet echt iets vinden vandaag. Ik weet niet meer wat het zou kunnen zijn het enige waar ik nu aan denk misschien zit de kat dicht of timing distrubutie of wat safrane zeg de injectors.
11 jaar
Kan ook zijn dat je een lekkende zuigerveer hebt waardoor je erg veel carterdampen krijgt die op hun beurt weer alles vervuilen. En door verminderde compressie of blow by heb je minder vermogen.
11 jaar
ok dus misschien ook even de compressie laten meten? Als ik de auto eens naar renault breng kunnen ze dan met de testkast rijden met de auto om het eea uit te kunnen sluiten?
11 jaar
Ja misschien is er wat af te leiden uit de correctie getallen van de injectoren.
Wat je ook kan doen is de gloeibougies even bekijken wat voor kleur ze hebben. Of ze allemaal koffie kleurig zijn en niet zwart of nat.
11 jaar
Denk dat ik van de week even een afspraak bij de dealer om de auto eens rijdend te testen eens kijken wat dat brengt.
11 jaar
Wat mij trouwens ook opvalt is dat de auto helemaal niet rookt als ik in het donker voor een auto rij en de auto flink belast zie ik totaal geen rook kan dat misschien betekenen dat de turbo niet genoeg druk opbouwt.......
11 jaar
Nee geen rook is juist goed.
11 jaar
Vandaag bij renault geweest en gevraagd of ze de auto al rijdend konden uitlezen de antwoord was nee wij lezen hem stilstaand uit en ik zei dus dat ik de turbo druk en blandstof druk ed wilde weten omdat de auto naar mijn idee vermogen mist hij zegt ja dan moet u hem smorgens brengen dan lezen wij heb gewoon uit en kunt u de auto over een paar uur ophalen maar gewoon uitlezen kan ik ook bij een universele garage. Hij vertelde mij ook als er storingen waren in de auto en je vervangt dan het onderdeel dat de auto alsnog gereset moet worden anders kon de auto ook nog inhouden zei hij maar is t niet zo als de auto de nieuwe onderdeel ziet dat ie dan niet meer vermogen inhoud? Heb vorige week nieuwe luchtmassameter vervangen maar daarna is de auto niet gereset isdat een probleem? En met niet roken bedoelde ik eigenlijk elke gechipte diesel rook wel als je hem vol belast maar die van mij rookt echt helemaal niks....
11 jaar
Die van mij gaf ook niet een zichtbare rookpluim hoor. Daar zou ik enkel op af gaan als hij er té overduidelijk wel is. De lmm hoef je niet in te leren. Waarschijnlijk bedoelt hij het resetten van de adaptievewaardes. Maar deze waardes passen zich onder het rijden wel aan waardoor als de lmm er lang genoeg inzit perfect gaat werken.
Maar zelf denk ik dat je problemen na het oplossen van de lmm wel opgelost zijn hoor. Wat is je verbruik bij 120 km pu gemiddeld?
Dus auto op 120 op de cruise, dan even de bc resetten. Ongeveer 10 tellen later heb je een getal in beeld staan, wat is dat ongeveer?
11 jaar
Ik zal vanavond eens kijken. Wil je het weten van de 5e of 6e versnelling?
11 jaar
6e
11 jaar
Heb het 2 keer geprobeerd 7.6 liter op 100 en 8.5 liter op 100 gaf ie aan
11 jaar
Ja das veel te veel.
11 jaar
Tja maar ja waarom verbruikt ie zoveel......
11 jaar
van het weekend de injectoren laten testen er werd boven op de injectoren een buisje geplaatst toen moest de motor aangezet worden en de buisjes hadden allen dezelfde hoeveelheid diesel erin dus werd er gezegt ja injectoren zijn goed... Heb er sinds paar dagen een geratel bij in het blok en olieverbruik 2,5 liter in 4 dagen even na laten kijken en er werd gezegt turbo lekt olie naar de motor waardoor dat geratel komt schijnt dan dat de olie met de diesel word gemengt en verbrand auto rookt nu ook bij optrekken en gasgeven verder lijkt het dat de turbo gewoon zijn werk doet eigenlijk....
11 jaar
Ja maar als de turbo olie lekt kan de motor op hol slaan en dan is hij total loss. Dus zo snel mogelijk verhelpen. En als de motor op hol slaat in 3e versnelling zetten en dan in een keer koppeling op laten komen zodat de motor uitvalt.
11 jaar
Inmiddels turbo vervangen de auto trekt nu lekker bij ongeveer 3000 toeren en daaronder is ie nog vrij sloom geratel geluid is weg alleen hoor ik nu heel overdreven een klep tikken hoor dit ook soms terug in het luchtfilter huis het lijkt af en toe een subaru impreza. Heb de verstuiver gedemonteerd en laten reinigen en testen deze bleken echt goed te zijn er is met een camera in de cilinders gekeken en dat was ook allemaal in orde de garage zei tis een klep die vast zit waarschijnlijk.....kostenpost 1500 euro kop eraf kleppen vervangen bla bla bla maar nu vraag ik me af zal het niet de klepspeling zijn die verkeerd staat? En weet iemand wat de speling moet zijn van in en uitlaat klep?
11 jaar
[quote=hus104]j .............. Verder is de turbo recentelijk vervangen en de slangen zitten geen scheuren in. Auto loopt verder goed niks te merken. ................ km stand 153.000
[url=http://postimg.org/image/thtqk4kth/][url]http://s10.postimg.org/thtqk4kth/image.j...[/url][/url][/quote]
Maar je turbo was toch al recentelijk vervangen?? Was dat misschien geen nieuwe? Wat is de km-stand nu? En tja, wat zou het mooi zijn als deze motor op een Subaru Impreza zou lijken.
Ja klopt dat ie vervangen was was een aanname wat ik te horen kreeg van de garagist waar ik de auto kocht km stand nu is ongeveer 159.000
11 jaar
Aha ,. ..........
[url=http://postimg.org/image/ulokdzhm9/][img]http://s8.postimg.org/ulokdzhm9/aap_uit_...[/img][/url]
Yep, maar t aapje lost mijn probleem helaas niet op
11 jaar
(De afbeelding laat zien dat de aap uit de mouw komt = uitleg).
Als jij 22 maart, niet had gemeld dat de turbo recentelijk vervangen was, had ´Safrane´, al veel eerder zijn vinger al op de zere plek gelegd!!
Maar ik vind het wel OK dat nu je probleem is opgelost. Succes verder.
Opgelost?? Nou denk dat je de laatste zinnen van mn verhaal niet hebt gelezen.... T lijkt erop dat de kleppen tikken.......
11 jaar
Hus, ik ga hier niet op in. Wat jij DENKT, kan van alles zijn. Tikkende kleppen, kan. Ik neem niets meer aan, van wat jij dènkt.
Gezien de historie van de laatste maanden, ZOU het zomaar kunnen dat er met een te laag oliepeil is rondgereden, en daardoor de lagerschaaltjes zijn uitgelopen! Let op ; KAN. ik zeg niet dat dit zo is.
Kan ook zijn dat die oude turbo schade heeft veroorzaakt aan de cilinderwanden ....?? is zo niet te zeggen.
Breng die auto naar een garagebedrijf, en laat hun de diagnose stellen, en evtl een kosten plaatje maken.
Ben benieuwd.
Dat is prima ralf dat je niet in gaat op mijn verhaal....misschien dat anderen wel het verhaal lezen en ook lezen dat er met een camera in de cilinders is gekeken en daar alles prima was. Maar goed ralf bedankt nog voor je berichten..
11 jaar
Deze motor klinkt ook alsof de kleppen tikken. Das redelijk normaal. Dat dikke geroffel komt vermoedelijk door een trillend onderdeel van het lucht filter. Ik heb daar toen een parker doorheen gedraaid waarna het over was. Geloof overgang van aanzuigslang naar luchtfilterhuis.
11 jaar
Van het luchtfilterhuis dat klopt deze heb ik ook bevestigd met parkers maar dat geluid is soms nog aanwezig en als het geluid er is dan voel je dat ook weer in de luchtfilterslang. Wat betreft de kleppen lijkt me dit niet echt normaal het is echt een klep die overduidelijk hoorbaar is. Ik denk dat ik de kop ga demonteren en de kop eens weg brengen heb echt het vermoeden dat hier iets niet klopt
11 jaar
Hallo Safrane, inmiddels is het probleem opgelost....ik wist niet wat ik zag!!!
Was in de veronderstelling de kop te demonteren maar eenmaal de kleppendeksel eraf was het probleem zichtbaar. 3 tuimelaars van de uitlaat kant waren van de plek af dus er werkten maar 5 uitlaat kleppen. Nieuwe rij tuimelaars gemonteerd en alles weer dichtgebouwd en het probleem is opgelost.
Bedankt voor jou ondersteuning Safrane!!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar