close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: vernellingsbaksteun bout gebroken

Bouwjaar: 2001

Een buurman van mij heeft een Laguna Break uit 2001 en daar is de bout van de versnellingsbaksteun gebroken,waardoor de motor heel erg kantelt,er is nu dus niet meer met de auto te rijden.
Nu is ook het schroefdraad volledig weggevreten.
Nou hoor ik 2 oplossingen.Uitboren en een helicoil plaatsen,of de bakhelft waar de bout in moet vervangen.
Vooropgesteld is dat het een goede degelijke reparatie moet worden.Wat is wijsheid??

Geplaatst door

patje kadettje (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een helicoil is heel degelijk, mits goed gemonteerd. Wij stoppen ze ook in gasturbines! Bovendien niet zo kostbaar als een nieuwe bakhelft lijkt me.

Erwin2907 0

18 jaar

ervaringen mee?
Het is nl. wel aluminium,dat bakdeel.
En kostbaar doet er niet zoveel toe,het moet gewoon goed zijn.
De auto is immers pas 4 jaar oud.
Het probleem is namelijk dat het aluminium schroofdraad een heel eind is uitgelubberd.
DE Renault dealer spreekt smalend,en ietwat verveeld over "een helicoiltje in stoppen" terwijl een universeel garage spreekt over :Het kan wel maar de bakhelft vernieuwen is beter en duurzamer..
Hij heeft derhalve niet zoveel vertrouwen in de Dealer,vandaar.
Overigens schijnt dit vaker voor te komen,iemand hier ervaringen mee?????

Een helocoil werkt als volgt: Stel dat je bout die uitgelubberd is M16 is en die wil je repareren. Dan tap je het gat op met een speciale tap zodat het gat groter wordt. Daarna draai je de helicoil in met binnendraad M16 en zo heb je je draad weer terug. Het deel wat zwak is (aluminium van de bak) en dat belast wordt, wordt niet meer belast op het oppervlak van M16, maar MEER, omdat de draaddiameter groter wordt (buitendiameter helicoil). Met deze reparatie wordt je verbinding dus STERKER, is dus beter.
Maar dan dient de Helicoil wel met goed vakmanschap aangebracht te worden. Voor het geval je niet weet hoe een helicoil er uit ziet, copieer dit adres even naar je werkbalk.

http://www.globalspec.com/FeaturedProduc...

Groeten,
Erwin

Erwin2907 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.