close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: verschillende onderblokken?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2DCI

Heb een defecte motor van een laguna 2.2 DCI ik weet dat de motorcode van het blok dat eruit komt eindigt op 703 (dacht iets van 9GT). Nu heb ik een andere revisie blok gemonteerd maar dan eindigt de code op 702.... Nu zeggen ze dat het niets uitmaakt dat alleen de een voor de automaatversie is en de andere voor de schakelversie maar dat de blokken niet onderling niet verschillen...... Maar goed alles in elkaar gezet en nu heb ik een probleem met de oliepeilstok en de oliepeilsensor..... Ik heb er volgens fabrieksgegevens 6,3 liter olie ingegooid, maar de peilstok geeft niet genoeg aan en het display van oliepeilmeter knippert.... Nu heb ik bij het revisie blok een andere oliepeilsensor gekregen.... een kromme en de originele is een rechte maar die past niet in het ander blok.... dus ik heb een totaal verschillende oliestand meter.... Ligt dit nu puur aan de verschillende codes op het eind?

Geplaatst door

Patje8412 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je een verschillende carterpan hebt. Die 703 is inderdaad enkel een code die aangeeft dat het om de automaatversie gaat. De G9T die in de Espace 3 lag, had ook een groter carter. Volgens mij ligt daar je probleem. Als je de carterpan overbouwt zou het kunnen lukken, maar check even op het zicht of ik het bij het rechte eind heb...
Succes!

joëlcotech 0
badge

16 jaar

Het is niet het carterpan ben ik achter.... Nu bleek in mijn gereviseerd blok geen balansassen onderin het carter te zitten......En bij mijn oude blok wel....Wat natuurlijk ten koste van het volume van het carter gaat..... Maar nu de volgende vraag......Moet ik deze assen op tijd zetten of kan ik die gewoon monteren????

Patje8412 0
badge

16 jaar

Wat ik wel weet, is dat deze zeker op tijd moeten staan. Wat ik echter niet weet, maar wat ik me wel afvraag is hoe de aandrijving van dat geheel aan te passen is. Ik vermoed dat dit toch een hele klus wordt... Aangezien een deel van de distributie (hogedrukpomp aandrijving)met tandwielen is. Misschien dat iemand je wel wel documentatie kan doorspelen.
Succes!

joëlcotech 0
badge

16 jaar

Het balansasgedeelte wordt aangedreven door de achterzijde van de krukas.... Lijkt mij niet zo moeilijk om op tijd te zetten..... Maar ik vind in iedergeval geen punten op de tandwielen van de assen....

Patje8412 0
badge

16 jaar

Het verschil tussen een 703 en een 702 is de versnellingsbak, de 702 is handgeschakeld en de 703 automaat

Berts08 0
badge

16 jaar

Het is toch wel vreemd dat de indice op de ene motor 702 en op de andere 703 is. Er zal meer aan de hand zijn dan alleen een andere transmissie.

Normaliter zitten er verschillen tussen motoren zodra de indice anders is.
Heeft de ene motor wel balans assen en de ander niet?

Erik2804 50

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.