Heren, Onze Espave heevt inmiddels 242.000Km gelopen en binnekort ga ik de D-riem vervangen. Veel gelezen over een rammelende nokkenastandwiel... en ja bij stationair rammelt er wat onder de distributiekap, maar nog niet zo erg dat het op een diesel lijkt.
Wat is wijsheid de nokkenastandwiel nu(preventief) vervangen gelijktijdig met de D-riem ? of loopt het niet zoon vaart met dat tandwiel.....
Heb ik hier nog speciaal gereedschap voor nodig ? ik heb gereedschap om de D-riem te vervangen, krukasblokkerpen, nokkenas blokkeerliniaal,en nog een raar gevormde plaat met 2 pijpjes er aan.....
Uiteraard word ook de poly V-belt met spanner en loopwiel,en waterpomp vervangen..
Moet de kleppendeksel er af als het nokkenaswiel vervangen moet worden ?
Als iemand mij kan helpen graag.........
Owja, soms bv.bij het verlaten van een rotonde in z'n 3 of 4 en rustig gasgevend bij ca. 1200Rpm, hikt de motor 1 keer flink... heeft dat wat te maken met een niet goed verstelde nokkenas tandwiel ?
Mvg Nico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk maar eens op you tube , Met deze km st. is het helemaal niet vreemd dat de automatische nokkenasversteller lawaai begint te maken , als het heel erg wordt hoor je hem bij de koude start even behoorlijk.
Als je nu alles los hebt zou ik hem meenemen , alles moet namelijk weer los als hij het echt begeeft.
Distributie vervangen, verstelbaar nokkenastandwiel had minimaal speling, geprobeerd er af te halen ., maar moest zo'n kracht zetten dat ik vreesde voor het blokkeer gereedschap.
Uiteindelijk het tandwiel terug naar de dealer en geld retour.....
nu rammelt hij wel wat stationair maar valt erg mee...... we zien wel weer over 80K.Km. als de distributie weer vervangen gaat worden..
Bedankt voor de info.
9 jaar
Nico; om dat wiel los te nemen moet het kleppendeksel er af .
Op de nokkenas zitten kanten om er een sleutel op te kunnen zetten . Bout zit vast met 100 nm.
Het blokkeergereedschap is alleen om de timing te fixeren .
Vr. Groet.
kleppen deksel hoeft er niet af.is speciaal gereedschap om de tandwielen zelf te fixeren scheelt een hoop werk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar