close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault master: Verstuiver bevestigings bout en versleten draad

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 dci 120

Bij het verwijderen van de verstuivers (door dealer) is geconstateerd dat van één van de verstuivers het draad van de M6 bouten versleten is en met een pruts ( Loctite) reparatie weer op pad gestuurd nu dus de verstuiver eruit door deze wrakke constructie maar hoe nu verder?
Tot welke M kan er getapt worden en wat is de beste werk methode hiervoor?
Gaarne ervaringen gevraagd van mensen die mij hierin al voorgegaan zijn.



Marcus

Geplaatst door

Marcus Antonius (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou je wagen staat dus bij de dealer.die weet er toch wel wat op?ik heb wel eens gewoon m7 getapt hiervoor.bij renault zijn er ook speciale draadeindjes met een bus eromheen die je 1st in de kop draait en dan pas de verstuiver erin met een moertje erboven.mischien is het handig als je voortaan even meldt welke motor erin zit!

alfons262 0
badge

16 jaar

[quote=alfons262]nou je wagen staat dus bij de dealer.die weet er toch wel wat op?ik heb wel eens gewoon m7 getapt hiervoor.bij renault zijn er ook speciale draadeindjes met een bus eromheen die je 1st in de kop draait en dan pas de verstuiver erin met een moertje erboven.mischien is het handig als je voortaan even meldt welke motor erin zit![/quote]
Nee, nu dus bij ons in de werkplaats.

De cylinderkop met de draad heeft die dan nog een bewerking nodig voordat de speciale draadeinde in gedraaid kunnen worden? voortappen oid?

Bij het bericht had ik alles ingevuld!!!! maar nu dus weer even opnieuw aangepast.

Marcus

standaard zit er dus m6 in,probeer het draad 1st eens op te zuiveren met een m6tap,mocht dit niet baten dan maak je er m7 van,boor hiervoor voorzichtig met een boortje van 6,5 mm en dan m7tappen.succes.

alfons262 0
badge

16 jaar

even een helicoil setje m6 halen
is een soort veer die je na uitboren en tappen erin draaid
is vak sterker als ori gat

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

is de draad uit de kop of is het het draadeind dat uit de kop steekt die beschadigd is?

abc 0
badge

16 jaar

[quote=abc]is de draad uit de kop of is het het draadeind dat uit de kop steekt die beschadigd is?[/quote]
Draad in de kop is versleten / deels weg.


Marcus

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.