Vraag:
Is er een richtlijn dat er bij een bepaald kilometrage de verstuivers vervangen moeten worden en/of de kleppen gesteld moeten worden?
Mijn auto heeft nu 220.000 km gelopen, bij een acceleratie boven 3000 toeren hoor ik van onderuit een geratel, net of er knikkers ketsen...
Tot voor nu dacht ik met deze auto nog 2 jaar te kunnen rijden zonder al te hoge kosten, de auto zal tegen die tijd tegen de 3.5 ton gelopen hebben, maar nu krijg ik toch de vraag of deze auto dat gaat halen.... achterasrubbers, koppelingcylinder ( al stuk sinds ik de auto heb, kom er pas achter wat het precies was ), distributieriem met spanrollen zitten eraan te komen.. wat is rationeel?
De kosten eraan uitgeven? toch altijd goedkoper dan een andere auto aanschaffen denk ik zo, tot deze km-stand een relatief goede Laguna gebleken, aircodisplay knippert ( kost de kop niet ), cruise controle knoppen dienen vervangen te worden en de cijfers van de boordcomp. worden steeds vager....... alles gewoon in een tijdsbestek van een maand, dus hij gaat hard achteruit als ik dat zo eens bekijk, zonde.
Die knopjes, achterasrubbers e.d. zijn het probleem nog niet, wat het geluid in de motor is baart mij meer zorgen, bij een 1e expertise werd niets geconstateerd.. maarja, ik rij elke dag in dat ding en ken mijn auto als geen ander.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
neem van mij, EN andere forumgebruikers aan VERKOOP DAT DING, GEEF ER GEEN CENT AAN UIT.
Je mag van geluk spreken, dat je het zolang vol hebt gehouden, en het je ( nog ) niets heeft gekost. Uit vele andere verhalen van de site, kun je opmaken dat er vele laguna rijders zijn, die veel meer pech met hun auto hebben gehad.
3,5 ton, is een respectabele stand voor zo'n auto, en dus tijd om hem in te ruilen.
Groeten Marcel
Reputatie van de Laguna is mij geheel bekend, distributie gaat samen met de grote beurd binnenkort, het overige zijn idd extra kosten.... verkoop levert niets op en zal wellicht meer kosten dan de auto oplappen en die 2 jaar nog volrijden.. uiteraard is het maar de vraag of het bij bovengenoemde euvels blijft, tot dusver is de auto nagenoeg probleemloos gebleken.
Maw, wie neemt er een Laguna met 220.000 km nou in?
17 jaar
particulier verkopen nu hij nog loopt, kijken wat je ervoor kunt vangen
desnoods leuk tweedehands jappie voor in de plaats zetten van een jaar of 3 oud, DAN weet je zeker dat je nog een paar jaar kunt rijden
Groeten Marcel
P.S. Wel eerlijk van je, dat je toegeeft dat het niet zo'n denderende auto is. De meeste lagunarijders steken wat dat betreft hun kop in het zand.
Waarom opnieuw weer eens deze propaganda en stemming-makerij??
Heel concreet kan ik zeggen dat 2007 nauwelijks voor buiten gewone kosten heeft gezorgd. Een paar nieuwe gloeistiften en nieuwe achterasrubbers, kosten alles bij elkaar zo'n 300 euro. Met een kilometrage van 40000km/jaar staat de teller inmiddels dicht bij de 280000km..... het olieverbruik is nog steeds laag (minder dan 1ltr op 30000km). Heb niet de illusie dat ik met een ander merk beter af had kunnen zijn.
[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk
17 jaar
[quote=Arjan2]Maw, wie neemt er een Laguna met 220.000 km nou in?[/quote]
Dat zou je bij inruilen nog mee kunnen vallen. Destijds ook een 2001 Dci ingeruild en er nog een heel leuk bedrag voor terug gekregen. Deze auto's gaan de handel en zullen wel in Polen of in die buurt terecht komen. Viel allemaal reuze mee, ze hebben er toen alleen even rondomheen gelopen. De motor niet eens gestart, zegt genoeg...
Arjan,
Je weet inmiddels de kwaaltjes van deze wagen, het is een lijstje dat al heel vaak op dit forum voorbij is gekomen.
Als je inmiddels een aantal punten van de lijst hebt gehad zou je gewoon door kunnen rijden, zit je net tegen een aantal vervangingen aan te hikken dan zou je kunnen overwegen de auto te verkopen. Als je reparaties zelf doet is dit veel goedkoper dan dat de wagen voor alles naar een garage moet, dit is een persoonlijke afweging.
Rond de 200k km moet je rekening gaan houden met vervanging van achterasrubbers, turbo, koppeling, distributieriem en waterpomp en eventueel de freewheel pulley op de dynamo. Als je dit eenmaal vervangen hebt dan moet je redelijk probleemloos door kunnen rijden tot de 300k km. Inmiddels zit ik dus al iets hoger in de kilometers en nog steeds zit de allereerste uitlaat eronder en zijn de schokdempers nog steeds de eerste originele zonder dat de wagen over de weg deint.....
Er zijn dus ook heus wel positieve berichten, maar wat wil je op een forum dat "problemcar" heet. Hier zie je natuurlijk alleen problemen!
Succes met je keuze,
Erik
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar