Hallo experts,
Ik heb een laguna en hoor bij een lage snelheid (<30 km/u) elke keer een zachte dreun.
Deze dreun hoor je in het middelpunt van het draaien van bijv. links naar rechts.
Ik heb al gekeken en zie dat de probleem in de spiralveer zit.
Verder hoor ik achter een tik als bijv. drempel a rij.
Kan dit er erg zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoogswarschijnlijk veerpootlager niet goed meer advies maken
veerpootlager waarschijnlijk vastgeroest.
16 jaar
[quote=tarik875]Ik heb al gekeken en zie dat de probleem in de spiralveer zit.[/quote]
wat is daar precies mee? Er wordt nu van alles gegokt hier.
Is het laatste stukje afgebroken? Bekend verschijnsel bij Renault. Komt door roest. Is APK afkeur.
16 jaar
[quote=Mausx]veerpootlager waarschijnlijk vastgeroest.[/quote]
??? Het zou heel bijzonder zijn als een gesmeerd gesloten deel vastroest bij een moderne auto. En dan kun je ook niet meer sturen.
16 jaar
Ik denk ook je veerpootlager.
Als deze stuk is begint je veer wat te springen zo lijkt het als je het wiel draait.
Komt Meer Voor Bij Oude Lagunas En Safrane,altid Veerpootlager Controleren Bij Vervangen Veer Of Meteen Vervangen
@tarik875: je ziet de veer verspringen bij draaien stuur?
16 jaar
[quote=AS1][quote=Mausx]veerpootlager waarschijnlijk vastgeroest.[/quote]
??? Het zou heel bijzonder zijn als een gesmeerd gesloten deel vastroest bij een moderne auto. En dan kun je ook niet meer sturen.[/quote]
Nou en of dat gebeurt. In ieder geval heb ik hier persoonlijk ervaring mee (gehad) met onze huidige Laguna RT (type 1, 1996) en onze voormalige R21 Nevada.
Veerpootlager roest vast (meestal doordat de buitenmantel doorroest), waardoor bij het sturen de veer zelf wordt getordeerd ipv meedraait. Uiteindelijk breekt de veer. Juist bij lager snelheden en bijvoorbeeld bij verkeersdrempels hoor je dan 'klonk', doordat de twee veerdelen met kracht langs elkaar schieten.
Met stuurbekrachtiging merk je er met het sturen zelf weinig van, dat systeem overwint met gemak de extra kracht die nodig is om de wielen te draaien tegen de kracht van de veer in. De auto wordt er zeker op afgekeurd, dus het vervangen veer en veerpootlager is noodzakelijk, nog los van het feit dat het niet echt prettig rijden is en slecht voor het stuurbekrachtiging systeem.
Grz, Zirc.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar