close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Vraag over bovendruk bandensensoren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCI

Hallo,

Vanmorgen de caravan opgehaald na een onderhoudsbeurt en nieuwe banden en toen heeft de bandenman ook de banden van mijn auto op spanning gebracht en met het oog op de komende vakantie stelde hij voor achter iets meer druk te geven. Prima, maar later op de dag had ik twee knipperende achterwielen in het controle scherm.
Druk was blijkbaar te hoog. Bandenman gesloten dus zelf druk teruggebracht naar 2.4 bar. Toen was de storingsmelding weg.

Mijn vraag is nu of iemand weet wat de bovengrens is van het meetsysteem. Ik vermoed dat er wel iets van 2.6 op heeft gestaan. Lijkt me ook wel veel trouwens.
Die bandenman is een bedrijf waar ik vaker kom en altijd goede ervaringen mee heb gehad dus ik vertrouwde op zijn werk en heb niet gevraagd hoeveel bar hij heeft gekozen.

Zelf houd ik altijd 2.3 bar aan voor en achter bij normaal gebruik (veel snelweg).

Iemand ervaring of info hierover ?

Megane 1 phase 2 Break 2002 1.9 DCI, bandenmaat is de standaard 185/60HR15 en er zit 4 keer Michelin Energy op.

Geplaatst door

RolandK10257 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,
De grens is 0,5 bar plus of min t.o.v de bandenspanning die op de sticker in de inslag van het voorportier staat vermeld en 0.5 bar verschil tussen links en rechts op 1 as.
Doordat de spanning in een band toeneemt als je ermee gaat rijden zal dat wel de oorzaak zijn geweest van het branden van controlesysteem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.