ik heb hier een megane diesel 72 kw die niet trekt en met veel moeite sneller gaat dan 120 per uur,geen fouten aanwezig bij uitlezen.Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof filter dicht geslibt?
Pomptiming, LMM, scheurtje(s) in (turbo)slangen?
17 jaar
Pompdruk niet goed, raildruk te laag, druksensor defect, lekkende injector en/of EGR klep
Rekeneenheid geeft pas storingen door als de parameters ver overschreden worden.
Diagnose apparatuur gebruiken waar je parameters mee kunt meten.
Groeten, Ad
Tja, uitlezen.............
Da's het EERSTE wat je doet, lijkt mij!
17 jaar
uitlezen was inderdaad het eerste wat ik gedaan heb,staat er toch bij vermeld dat het reeds gebeurd was Sander.ga straks toch nog is goed de waarden van de LMM nazien,pomptiming en brandstoffilter zijn ok,de egr klep mag men die gewoon afdoppen met een plaatje zoals bij VW veel gedaan wordt?allemaal bedankt groetjes gerrit
waar heb je mee uitgelezen?sommige storingen komen alleen op de clip naar voren
met een texa navigator grt gerrit
vergeet de katalysator niet
17 jaar
klopt,had er reeds is op geklopt maar hoor geen losse brokken,mar inderdaad hij kan verstopt zijn,is denk ik wel moeilijk na te zien bedankt grt gerrit
de waarde van de luchtmassameter zijn bij stationair toerental 34 en bij vollast 275 kg/uur volgens mijn texa uitleestoestel.weet iemand welke waarde die moet hebben om ok te zijn.alvast bedankt
verstopte uitlaat misschien? deel voor deel loshalen en rijden.....misschien een oplossing?
peter
ik heb 't zelfde probleem af en toe met een laguna 1.9Dti: maximaal dan 2200 toeren / 90 km: Truus geeft dan aan"waarschuwing brandstofinjectiesysteem defect raadpleeg uw renaultdealer': ik zet dan 't contact af, motorkap omhoog en knijp dan in zwarte rubberbol (ps ik ben geen technicus maar jurist...) in branstoftoevoerleiding en klaar is kees.... voor enige tijd. meestal doet 't zich voor als ik tank te leeg heb gereden
17 jaar
Gewoon op tijd tanken.....
DAAR hoef je echt geen jurist voor te zijn.... ;)
17 jaar
met te leeg bedoel ik: als er minder dan 15 liter diesel in de tank zit, echt leeg rijden doe ik natuurlijk niet. meestal tank ik als de tank nog voor een kwart vol zit en dan gebeurt 't niet.
17 jaar
Zuigt je tank toevallig niet vacuum....?
17 jaar
[quote=Santa]Zuigt je tank toevallig niet vacuum....?[/quote]
dan heb ie bij een volle tank eerder last omdat er minder lucht inzit waardoor er eerder een vacuum ontstaat
ik denk eerder aan een aanzuigbuis die niet goed zit,en dan bij nog niet lege tank lucht meezuigt
komt er teveel lucht mee ?
dan tankvlotter demonteren en retour leiding in de vlotter inkorten
retouer pijpje zit namenlijk heel dicht bij de aanzuigbuis
mvrg anton
Helaas, helaas... nadat ik heb gereageerd op dit onderwerp geeft mijn TruusTruus sinds een week vrijwel constant melding dat mijn brandstofinjectiesysteem defect is: in de brandstoftoevoerleiding zie ik redelijk wat luchtbellen verschijnen.... deze week maar even langs mijn garage om alles na te laten kijken: het gekke is dat het probleem zich nu voordeed nadat ik een steile helling op moest rijden terwijl de tank 3/4 vol zat. bij 2200 toeren is alle trekkracht weg en duurt 't ongeveer 1,5 a 2 minuten om van 80 naar 120 km te komen.
17 jaar
nog vorderingen?
17 jaar
nee momenteel rijd de klant met zijn wagen,hij kan hem niet missen.grt gerrit
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar