Renault Megane: Vreemd achterlichtprobleem na vervangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: K7M 1.6e

Ik heb pas geleden mijn achterlichten vervangen door wat beter uitziende units, de lampen worden aangesloten op de originele stekkerverbinding, echter is er daarna een vreemde situatie opgestoken:

De achteruitrijlichten gaan aan op:
-Achteruitversnelling
-Als ik op mn rem trap

Als ik echter het linkerachterlicht loskoppel, dan doet het rechterachterlicht het wel normaal...Dus achteruitrijlicht reageert echt alleen als hij in zn achteruit staat.

Voor de rest werken ze prima. Met de originele achterlichten heb ik het probleem niet gehad. Ik heb de originele stekkers al lichtjes opgeschuurd met een schroevendraaier, de stekkers van de nieuwe achterlampen heb ik ingespoten met contactspray.

Betreft een Renault Megane Coupe 1.6e uit 1997. Onderstaand foto van de achterlampunits.

[url=http://img34.imageshack.us/i/12999445028...][img]http://img34.imageshack.us/img34/6249/12...[/img][/url]

Alvast bedankt voor de hulp!

nd-photo.nl

Geplaatst door nd-photo.nl , lid sinds 10 jaar geleden

7 Reacties

Heino4267, 10 jaar geleden

Kijk eens naar welk lampje er in het linker achterlicht zit op de plaats van de achteruitrijlicht en remlicht.
Daar zal nu waarschijnlijk een normale lamp zitten, terwijl daar een duplo-lamp in moet.

Als dat allemaal klopt:
Dan is de aansluiting aan achterlichtunit-zijde dus niet hetzelfde als de originele unit.

nd-photo.nl, 10 jaar geleden

Lamptypes kloppen gewoon.

In de remhouder moet een "duplo lamp" (gewoon overgezet van originele lamp). In de houder van achteruitrijlicht een lampje met enkele aansluiting (standaard lampje)

De kabels komen 1:1 overeen. Zal er nog foto's van schieten als ik het niet vergeet.

nd-photo.nl, 10 jaar geleden

De kabels komen zeker weten overeen, je kan de kleuren en eindbestemming zo volgen...Kan zijn dat de stekker van de nieuwe units "defect" is. Pas geleden mn originele achterlampen gemonteerd en erachter gekomen dat mn remlamp (die duplo unit) een beetje dimt als de alarmlichten aanstaan. Massaprobleem? Ik wil eigenlijk nog een extra / aparte massadraad naar achteren trekken, maar vanaf waar moet ik die trekken?

Ik heb de massapunten in de kofferbak aan de linkerkant nagekeken en de contacten opgeschuurd, maar tevergeefs. Alle ideeen zijn welkom!

kleijn, 10 jaar geleden

past de originele achterkant van je lamphouder niet op de nieuwe
dus gehele contactblok overzetten

nd-photo.nl, 10 jaar geleden

De stekkers passen 1:1, de originele stekker steek je op de nieuwe stekker die bij de nieuwe lampen zijn meegeleverd. Misschien is het een idee om de stekker eraf te knippen en de draden aan elkaar te solderen...

nd-photo.nl, 10 jaar geleden

Ik zou graag een extra massadraad/draden willen trekken naar achteren. Ik had al gelezen dat het bij een oudere auto nog wel eens het verschil wil maken.

Echter zit ik met wat vragen:
-Wat voor draad moet ik ervoor gebruiken, is massadraad, zoals je die gebruikt in het stopcontact gebruikt geschikt (geel/groene mantel)?
-Vanaf welk punt moet ik die draad dan trekken (vanaf een punt in de buurt van de accu?)

In de achterbak zitten bij de linkerachterlamp 2 gescheiden massapunten, hoe zou ik dat het beste kunnen oplossen.

nd-photo.nl, 10 jaar geleden

Vandaag eindelijk achter het probleem gekomen, was een massaprobleem. De stekker van mn nieuwe lampen geeft net teveel weerstand, gelukkig kon ik de kabel voor de massa van de remlichten + knipperlichten op de stekker omleiden met een directe draad die ik op de originele stekker heb aangesloten.

Het werkt nu zoals het moet werken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.