close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio 2008: Vreemd stationair geluid

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: D4F D7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Deze auto heb ik overgenomen wegens omstandigheden van iemand anders.
Nu viel mij op hij heel raar klinkt.
Beetje als een diesel van een stadsbus.
Ook het toerental stationair lopen dat schommelt. Zit ongeveer 100 a 200 toeren verschil in iets lager iets hoger en anders om
Tussen het stilstaan en beweging zeg maar.

Verder rijd hij goed start meteen geen motorstoringslampje is aan.

Maar de motor voel je ook trillen.

Is iemand het met mij eens dit klinkt als ergens valse lucht ? Of horen jullie hij op 3 poten loopt bij stationar lopen ? Maar dan zal.hij dat moeten aangeven bij de motorstoringslampje.
Die is gewoon netjes uitgegaan.

Ik moet wel zeggen ik zag dat een slangklem van luchtfilterhuis niet vast zit is iets afgebroken de aansluiting van de bumper naar het huis dat gedeelte dus..
Ik weet niet of dat dit ken veroorzaken.

.

Geplaatst door

frank777 (545)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hier ik probeer een filmpje te uploaden van geluid

frank777 545

1 maand

Motor loopt te zagen , trekt hij geen valse lucht bij het afgebroken stuk ?
Beter even de motorkap open gemaakt en voor de motor gaan staan inplaats van door het grind lopen .

kaleido 1 6875
badge vip badge

1 maand

Zal een ander filmpje plaatsen morgen of deze week.

frank777 545

1 maand

Hoi Frank, Valse lucht aanzuigen is nooit goed maar dat kun je redelijk simpel zelf oplossen.
Ik zou eerst kijken of al je bougie's nog goed vonken. Zo niet dan bougies afstellen of vervangen.
Controleer dan ook even of je bougie kabels niet versleten zijn.
Anders denk ik meer aan dieper liggende problemen en zul je een garage op moeten zoeken.
Ik hoop dat mijn hints je verder helpen. Succes.

1techniek7 15

1 maand

Bedankt voor de tips

frank777 545

1 maand

Kun je nog meer info van de vorige eigenaar krijgen? Zoals, is het plotseling ontstaan?

AS1 230

1 maand

Ik zou het niet weten de man is er niet meer hoorde ik.
En de vrouw heeft deze auto ingerolen.
Maar goed ik denk ik morgen eens de auto ga uitlezen en dan de bobines ik hoop staafbobines deze heeft eens onwisselen.
Eventueel bougies effe bekijken.
En de carterafvoerslang niet verstopt zit..
Verder effe luisteren of de injectors de zelfde tikkende ritme hebben via een lange schroevedraaier.

Dan ben ik al een stuk verder gekomen.
Mocht ik morgen codes tegen komen laat ik het hier weten.

Alvast bedankt.

frank777 545

1 maand

Even misschien een gekke opmerking. Trap de koppeling is in.

Highway 670
badge

1 maand

En dan ?

frank777 545

1 maand

Het geluid dan weg is. Als je links staat is het erg duidelijk

Highway 670
badge

1 maand

Deel 2 van het probleem van de auto.

https://youtu.be/AE20ONR4_Tg?si=AWYGMku5...

frank777 545

1 maand

Zal ook effe foutcodes toevoegen en een afbeelding van gasklephuis uitziet.

frank777 545

1 maand

Hier de foto

frank777 545

1 maand

Nog een keer proberen lukte niet goed afbeelding te plaatsen hiervoor

frank777 545

1 maand

maak de foto kleiner. het bestand is nu te groot

Highway 670
badge

1 maand

.

frank777 545

1 maand

. Gasklephuis

frank777 545

1 maand

. . Hier nog afbeeldingen van uitlezen.

frank777 545

1 maand

Welke scanner/software is dit?

AS1 230

1 maand

De motor lijkt toch wel regelmatig te draaien, ook omdat de toerenteller stabiel lijkt.
Heb je de koppeling al ingetrapt (en gefilmd)?

AS1 230

1 maand

Ben ook benieuwd naar de fuel trim.

AS1 230

1 maand

Dat de lambda sonde na de kat weinig veranderd is juist goed. Dit geeft aan dat de kat goed werkt.

Dit was trouwens niet de fuel trim waar ik om vroeg. ;-)

AS1 230

1 maand

Ja weet je ik heb de bougieÅ› vervangen bougiekabels gasklephuis schoongemaakt en mapsensor vervangen.

Geen resultaat.

Nu zit ik te denken aan gasklephuis deffect.
Of lamda..

De bobine lijkt me sterk omdat de auto.normaal rijd schokt niet trekt goed op start meteen.
En.hij blijft ook lopen alleen hij loopt niet zuiver stationar..
Daar zit het probleem.
Jij zei dat de 2de lamda goed is he achter de Cat.
Ik vind het jammer weinig mensen nog reageren

frank777 545

1 maand

Ik wil best reageren maar soms is niet alles van achter een pc op te lossen .
Geluiden en info is niet altijd pasklaar te vertalen naar dat is het.

kaleido 1 6875
badge vip badge

1 maand

. Heb een nieuwe gasklephuis besteld die deed ook raar.
Hopelijk hoeft die niet ingeleerd te worden anders ben ik de Sjaak.

frank777 545

1 maand

Ik zou de klepspeling eens controleren/afstellen. Dit wordt nogal eens overgeslagen omdat het wel ff een klusje is. Dan goede brandstof tanken en de auto eens een poosje goed achter zn broek zitten..

harry4203 2655
badge vip badge

1 maand

Trouwens waar hoordt deze bruine stekker voor te dienen ?
Want ik heb alle stekkers ingespoten met contactspray was deze vergeten terug te klikken.
Maar merkte niet echt een verschil.hij er niet inzat.
Ook geen lampje ging aan om me te waarschuwen iemand ??

frank777 545

1 maand

.

frank777 545

1 maand

Ik zag op het filmpje dat je toerenteller op 0.5 bleef hangen. Ik had dat ook met mijn Mitsubishi Space Star. Ik heb de gaskabel toen wat strakker gespannen zodat de toerenteller op 1.0 bleef staan. Je kunt dit uitproberen door de auto te starten en zoveel gas te geven dat de toerenteller op 1.0 blijft staan. Luister dan eens wat je motor voor een geluid geeft.
Nog een leerpunt voor mij: Wat bedoel je met: Verder effe luisteren of de injectors de zelfde tikkende ritme hebben via een lange schroevedraaier. Hoe doe je dat?

1techniek7 15

1 maand

Hoofd v/d schroevedraaier tegen je oor houden en de voet van de injector daar je einde van je schroevedraaier op houden.
Dan hoor je hem heel goed tikken in een bepaald ritme.
Alle 4 cilinders moeten dezelde tiktempo hebben.
Helaas hebbem ze bij een Clio de injectors weer ver naar binnen zitten...
Vandaar ik zei lange schroevedraaier

frank777 545

1 maand

Nog 2 leermomentjes voor je, deze auto heeft geen gaskabel. Nooit een gasklep afstellen met de kabel.

harry4203 2655
badge vip badge

1 maand

Overigens frank, deze gasklep moet wel worden geupdate/aangeleerd aan de auto. Ik zou de oude terugplaatsen en deze ook even opnieuw inleren als je deze gereinigd hebt.

harry4203 2655
badge vip badge

1 maand

Heb de Dealer gebeld gisteren nog.
Die zei meneer Officieel zou het moeten.
Maar zo lukt het ook wel laat hem effe lopen..
En na een paar minuten beetje gas geven loslaten en dat herhalen en in meerdere fases doen, en meerdere termijnen het toerenbereik moet je beetje mee spelen.
De dealer zal het wel weten...

Ik heb de oude los gehad ook de accu eraf geweest, en terug gezet starten en lopen zonder problemen..
Dat rijden doet hij wel prima.
Maar stilstaan is gewoon lastig voor hem

frank777 545

1 maand

Vandaag Compressie gemeten.
Alle 4 cilinders zittem rond de 14 bar.

frank777 545

1 maand

Update niks verandert verder situatie hetzelfde.

frank777 545

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.