close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Waarschijnlijk koppakking

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Op de snelweg, een grote witte rookpluim. Motor ging op hoge toeren lopen. Wilde met de STOP knop niet meer uit. Gaf op display aan dat er een inspuitprobleem was.
Nu denk ik aan een koppakking, wat naar mijn weten bijna zeker is.
Maar nu lees ik dat een defecte turbo dezelfde symtonen kan geven. Inspuitprobleem lijkt me logisch aangezien er of koelvloeistof of indien een defect turbo olie naar binnen komt.
Is de turbo een probleem bij dit model? Zal morgen als het licht is, de boel beter bekijken. Of er koelvloeistof mist. Maar een beetje voorkennis is niet verkeerd.

Geplaatst door

watson11931 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe heb je de motor uiteindelijk uit gekregen? Zit er nog olie in het carter?
Als het lampje heeft gebrandt dan kan de dealer de storing uitlezen. Scheelt een hoop zoekwerk.

oldford 0
badge

14 jaar

In de 1 gezet en de koppeling laten schieten. Zal morgen even de vloeistoffen checken. De storingscode had het over een probleem met de inspuiting. Toen ik 'm even later wilde starten, leek wel of de accu leeg was. Misschien een beveiliging?

watson11931 0

14 jaar

100% turbo kapot, motor gaat op zijn eigen smeerolie lopen.

Heeft vrijwel elke laguna uit dat jaar gehad..... overbekend euvel helaas.........

Als er geen olie meer inzit dan kan hij vastgelopen zijn.....

Sterkte....

paulmichiel 0
badge

14 jaar

Nog iets, de motoren voor deze modellen zijn ook niet aan te slepen....

S6

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Zat nog koelvloeistof in het reservoir. Aanzuigbuis losgehaald en deze zat vol met olie.
Waarschijnlijk toch de turbo(?).

watson11931 0

14 jaar

[quote=watson11931]In de 1 gezet en de koppeling laten schieten. Zal morgen even de vloeistoffen checken. De storingscode had het over een probleem met de inspuiting. Toen ik 'm even later wilde starten, leek wel of de accu leeg was. Misschien een beveiliging?[/quote]
of de distributieriem is versprongen door deze actie en gaat ie daarom niet meer rond.suc6

abc 0
badge

14 jaar

Laten schieten is een overstatement. Gewoon in de 1, poot op de rem en koppeling op laten komen.

watson11931 0

14 jaar

Turbo gedemonteerd en is aan flarden. Welke turbo past nu op de Laguna? Het nummer is
GT1749V 8200256077. Welk nummer is bepalend, het eerste of tweede nummer?
Motorcode is F9K.

watson11931 0

14 jaar

2de nr is onderdeeel nr ,motorcode is F9Q

abc 0
badge

14 jaar

Turbo besteld. Een gereviseerde voor 360,-. Als ik zo de prijzen bekijk is dat niet duur. Pakkingen en wat leidingspul besteld, dan maandag er weer op. Maar eerst nog alles reinigen en oliekoeler controleren.

watson11931 0

14 jaar

Vandaag alles gemonteerd. Ook nieuwe olieleidingen. Nu had ik nog een klein dingetje. De olieleiding van de turbo naar het carter heeft aan de kant van het carter 2 o-ringen. Heb wat olie om de ringen gesmeerd en 'm erin gedrukt. Nu blijft de bovenste o-ring zichtbaar. Die ligt in de rand van de aansluiting. Naar mijn weten kan ie ook niet verder, want net daar boven zit een kraagje. Klopt dat?

watson11931 0

14 jaar

Zorg ervoor dat ook de leidingen (olie en lucht) naar de turbo goed zijn. Check ook even de intercooler of die schoon is en niet lekt.

pieterp9094 0
badge

14 jaar

Hoi Stanley,

Start de auto, en loopt ie nou??
Ben echt benieuwd.

S6

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Alle leidingen, spruitstukken ,egr klep en intercooler gereinigd. Straks even schone olie erin en kijken hoe het gaat. U hoort nog.

watson11931 0

14 jaar

Ik het vorige te schrijven toen het berichtje van jou binnenkwam.
Over een uurtje of 2 gaat ie weer lopen ( hoop ik....)

watson11931 0

14 jaar

Loopt weer als een zonnetje. Had eerst een kleine crisis; toen ik een stukje reed, spoot er allemaal olie achter uit het blok. Was de leiding naar de turbo. Er zat geen afdichtring op de leiding aan de kant van het carter, nieuwe gehaald en klaar was klara. Bedankt voor jullie reakties.

watson11931 0

14 jaar

Hartstikke goed. Goede actie.
Ik hoop ook dat deze motor goed blijft lopen.

Suc6

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Ik ook, maar moet maar gauw weg, want de 6-bak heeft ook al kuren.

watson11931 0

14 jaar

De auto rookt nog heel erg. Lijkt me wel logisch met al die olie in de uitlaat. Maar nu is de auto ongekeurd en ik moet zeker wel zo'n 200 km rijden voordat alles is opgebrand. De politie zegt dat ze geen uitzondering maken in zo'n geval. Gewoon een bekeuring. Maar zal helaas wel moeten om door de keuring te komen. Je valt ook niet op met zo'n rookpluim achter je aan,ha,ha.

watson11931 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.