Goeden middag Leden we hebben een vraag we gaan morgen een Auto kopen .
Renault Laguna 2002, G3 Full optie's
147:000 KM
om de hoeveel KM moet je een nieuwe Distributieriem vervangen.
Of heeft deze een Ketting ??
( wat zijn de verdere grote gebreken / minpunten van zo'n auto ! )
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft een distributie riem .
vervangen elke 120.000 km of om de 5 jaar . (wat het eerst komt)
incl. spanrollen , waterpomp en multiriem(en) .
aangezien de auto die je wil kopen 147.000km gelopen heeft is ie dus aan de beurt ,
tenzij er in het onderhoudsboekje of onder de motorkap staat vermeld dat deze al vervangen is bij +/- 120.000km .
Bij twijfel altijd laten vervangen .
succes.
Hartelijke dank voor Uw antwoord.
we zien morgen wat er voor onderhoud heeft plaats gevonden , er zit een hele stapel nota's bij en een onderhoudsboekje vol afgestempeld.
hopelijk is dat al allemaal vervangen , dat zien we morgen wel .
Mvg
11 jaar
Met een beetje geluk is ie idd vervangen ivm tijd/km.
Jullie zijn op de hoogte van de elektronica-issues van deze modellen?
11 jaar
Nee helaas weten van deze model niets .
11 jaar
Deze modellen hebben veel problemen met de elekronica. Als in; meer dan gemiddeld heeft problemen daarmee. Test dus alle elektronica. Ramen, ruitenwissers, lampjes enz. Elk knopje. Als dat allemaal werkt ben je al iets zekerder.
Check verder ook aankooptips op dit forum:
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php...
Succes morgen.
11 jaar
@Kismo-Redje :
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, doe dit dan in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoordt direct boven staat en NIET via de button citeren.
Eén keer lezen is voldoende.
Qua elektronica is deze Laguna best te vertrouwen met het motormanagement zal er weinig mis gaan. De haperingen zitten meer in de opties, deuren die soms niet van de vergrendeling af willen, en als er een climate control aanwezig is willen de ventilatie kleppen nog wel eens haperen. Wat de deuren betreft is uitgehard vet het grootste probleem vooral bij kou. De climate control wil bij lagere buitentemperaturen wel eens gaan tikken omdat de ventilatie stand niet gevonden kan worden. Mechanisch zijn de lagers in de voorveer schotels kwetsbaar, afkeur punt voor de apk maar niet merkbaar tijdens het rijden. Tot slot als het een Laguna met een IDE motor betreft hard weglopen en nooit meer naar kijken.
11 jaar
Bedankt ronny530 voor de Info
wij krijgen de 1.8 16v
1.8 16v, vrijwel probleemloos, soms komt een rammelende nokkenasversteller voor en het electr. gasklephuis geeft soms storing
2.0 16v, zelfde als de 1.8
2.0 16v Turbo, vrijwel probleemloos, ook hier het nokkenasversteller verhaal.
2.0 16v IDE, veel problemen met vervuiling motor en brandstofinspuiting (als je geen monteur bent, laten staan)
11 jaar
Nokkenasversteller rammelen doen ze allemaal want die werkt op stationair toerental niet mee, pas bij toerental verhoging gaat die werken. Ik rij zelf de 20.16V en die heeft een vermogen dat wil je niet weten maar dat doet tie pas als je het zelf wil voor de rest is het de meest comfortabele auto die ik naast een Saab gereden heb. En die kleine mankementen zijn simpel op te lossen.
Grootste minpunt een Laguna van dit bouwjaar is dat die geen kwartje waard als je er weer van af wil.
11 jaar
Kismo, kijk eens goed naar die stapel rekeningen! Dat zijn de laatste niet!
Veel wijsheid met de aankoop.
Succes
maar wat vervangen is, zal waarschijnlijk GEEN problemen meer geven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar