close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Scenic: Water in de auto - kachel ventilator defect

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 Dci 110

Afgelopen zaterdag na een bezoekje aan de wasstraat hoorde ik rare klotsende geluiden vanuit het vooronder. Duurde maar even, dus verder niet bij stilgestaan. Na boodschappen doen liep echter de ventilator/aanjager niet meer. Ik ben wat op diverse fora aan het zoeken geweest en het lijkt me zeker dat het bekende probleem van verstopte paravan-afvoeren zich heeft voorgedaan, waardoor het water van het wassen over de ventilator is gelopen. Nog niet naar gekeken, want de defecte ventilator baart me even meer zorgen.

Ik zie 3 mogelijke oorzaken:
- Zekering: Heb de meeste gecheckt maar zie geen kapotte. Weet ook niet zeker welke het is. Iemand een idee?
- Weerstand: Kan ik die testen? Waar zit die en hoe kom ik erbij?
- Ventilator zelf: Kan ik die testen? Waar zit die en hoe kom ik erbij?

In de fora die ik gelezen heb en hier op problemcar is best veel over vervangen van de weerstand te vinden, maar alleen voor Scenic 1 en 2. Die van mij is een Scenic 3. Ik heb het opbergvak en het dashboard onder het stuur er al af gehad maar zie niet veel hoopvols. Heeft iemand suggesties? Wat is het waarschijnlijkste defect?

Groet,
Johan

Geplaatst door

JohanE (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij de dealer is een storing in de climate control computer (waarschijnlijk veroorzaakt door kortsluiting) gereset. Daarna deed de ventilator het weer.

JohanE 0

9 jaar

Heb je nu ook de afvoeren schoongemaakt?
Want je hebt pure mazzel dat er niets kapor is.
En dat water kan niet bij je Climatronic komen, dus die unit is op tilt gegaan van iets wat fout ging bij de verntilatormotor (teveel stroom getrokken bv), de "weerstand" (tijdelijke sluiting door water) of de stekker (sluiting door water?).
Ik zou bv. dus toch even naspeuren of de ventilatormotor nog soepel loopt en de afvoeren schoonmaken/doorprikken.

Heino4267 645

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.