Daar ben ik dan weer. Het eerdere probleem heb ik inmiddels opgelost. Dit was het probleem met de turbodruksensor. De garage waar ik de auto in onderhoud heb heeft deze tegen kostprijs vervangen.
Nu heb ik vanmorgen echter weer langs de weg gestaan met mijn Laguna. Dit keer werd de motor erg warm en deed de verwarming het ook niet meer. De ANWB er dus bij gehaald en die hebben het koelvloeistoef bijgevuld en hebben geconstateerd dat mijn waterpomp iets lekt. Ik heb dus direct een ommedraai gemaakt richting mijn huis en inmiddels ben ik erachter dat als ik de waterpomp moet vervangen ik bijna 600,- euro kwijt ben!
Is het werkelijk zo dat bij een lichte lekkage alles vervangen moet worden of is hier een ander foefje, of goedkopere oplossing voor is. Ik hoop eigenlijk dat er een andere oplossing voor is, maar ik ben bang dat ik weer 600,- euro armer ben. Klopt dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je waterpomp lekt,ook al is het maar een beetje moet je alles vervangen. Hij wordt door de distributie aangedreven dus moet je die ook vervangen incl span en looprollen. Doe je dit niet en kies je voor een of ander lapmiddel en de waterpomp loopt stuk dan is de distributie ook van tijd met grote motorschade als gevolg.
OK helder, dan zit er niks anders op dan een afspraak te plannen bij een monteur. Ik dacht dat de decembermaand duur was, maar voor mij is het maart :)
14 jaar
hallo ik ben edwin uit harlingen .wij hadden dit ook bij een deawoo lanos.3 weken na vervaning van distributie ook een kleine lekage bij de waterpomp .ik heb een blikje weijns lekage stopper voor radiator bij de auto schop gehaald .en via de koel slang er in ge gooit rij nu al meer dan een jaar zonder lekage .suc 6
14 jaar
Ik ken het spul niet, maar is dat ook geschikt voor de auto? Ik kan mij namelijk voorstellen dat dit niet geheel goed kan zijn voor hert koelsysteem!
14 jaar
mischien als je kneedbaar ijzer koopt dan moet je ff blijven kneden en dan er op plakken in na een half uurtje droog
heb ik bij mijn broer ook gedaan die had een gescheurt blok
14 jaar
Beste Paul, Edwin en Hans,
Die lapmiddelen, zoals toevoegingen in de koelvloeistof, kunnen id een tijdelijke (kleine) lekkage verhelpen.
Echter dit is geen deugedelijke reparatie. Hiermee wordt een lekkende waterpomp niet gerepareerd. Of een lekkende radiateur, wordt hier niet mee versterkt.
Sterker nog, deze middelen kunnen het koelsysteem verstoppen. Waardoor een mindere flow in dit systeem aanwezig is. Gevolg, temperatuur afwijkingen.
Kies maar voor de deugelijke oplossing, dat moet toch op den duur.
Bespaar je die tijdelijke oplossing.
S6
Ralf
Dat kneedbaar ijzer lijkt mij ook geen oplossing, want je kan niet zomaar komen bij de waterpomp in de Laguna. De lekkagestopper lijkt mij nog de beste oplossing, maar hier ben ik ook voor voorstander van zoals Ralf_Jensen zegt. Ik ben ook bang dat dan andere onderdelen van de auto niet meer funtioneren zoals het moet. Overigens was na het bijvullen van de koelvloeistoef door de ANWB direct een klein plasje te zien onder de auto als de motor eenmaal draaide. Ik denk dat ik mij toch moet beroepen op mijn spaarrekening en een dure reparatie moet gaan plannen. Dit lijkt mij de beste oplossing.
14 jaar
Correct,
Hoe jammer dat ook is.
Ralf
[quote=pietjepech]mischien als je kneedbaar ijzer koopt dan moet je ff blijven kneden en dan er op plakken in na een half uurtje droog
heb ik bij mijn broer ook gedaan die had een gescheurt blok[/quote]
Je noemt jezelf natuurlijk niet zomaar Pietjepech??
Pietje is meer van het pleisters plakken i.p.v de wond hechten......
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar