auto wiebelt bij 30 km/uur en bij 75km/uur banden vervangen en assen vervangen en wiebelt nog
Geplaatst door stephan11130 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden
Dus geen wiel met "hoogteslag" !
En ook geen "slechte"as
Misschien een defecte/doorgezakte motorsteun waardoor een as op
spanning komt te staan??
sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden
hoogteslag in velg door slechte centrering (bouten ?)of een kromme velg/velgen ? Slechte schokbrekers waardoor het effect verergert wordt ? Zomaar wat mogelijkheden. Sjaak.
arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden
laat de wielen eens draaien op het balanceer apparaat, en kijk goed naar slinger en hoogteslagen.
klinkt als een kromme velg.
ksie (0) PRO, 18 jaar geleden
Controleer de mof die in de bak zit aan de linkerzijde.Deze slijten nog wel eens in waardoor je een wagelende wagen krijgt bij gasgeven.
mpo (0), 18 jaar geleden
als je lichtmetalen velgen hebt moet je even kijken of de pasringen er nog op zitten. dit zijn kunststof ringen die ervoor zorgen dat je wiel gecentreerd staat. het kan zijn dat deze bij demomtage van het wiel eraf gevallen zijn op een of andere manier. en zonder deze ringen in je velg gaat je auto dansen dit meestal bij lage snelheden. 75 km/h is voor mij ook een vraag..
tolerie (0), 13 jaar geleden
ben benieuwd wat de oplossing was bij dit probleem. Lijkt op een probleem die ik ook heb. Ik rij een grand scenic, deze geeft een soort waggel/zwabber gevoel zo tussen 50 en60 kilometer per uur. Banden al laten balanceren. Ook na late kijken op draagarmen maar dit leverde niets op.
jensofzo (0), 13 jaar geleden
Ik zou ook kijken of de rubbers in de veerschotels van je schokbrekers er niet tussenuit zijn gegaan op een of andere manier en op de veerschotels zelf in takt zijn
zomaar een sugestie
volgens mij centreren je wielmoeren de velgen zover dat de slag minimaal is in hoogte ga ik van uit
dansen gaat je auo volgensm ij als je schokbrekers compleet suf zijn maar dan aan de achterkant de voorkant lijkt me te zwaar om echt te gaan dansen maar wie ben ik .