Renault 0: Xenon

Bouwjaar: 2006

Weet iemand mij te vertellen waarom Xenon bij renaults (orgineel geleverd en geen aftersales set) bijna altijd
lijkt te verblinden?
Terwijl bij Opel/bmw/etc het me nooit opvallend verblind.

Heeft dat te maken met een andere "K" waarde die wordt toegepast oid?
Weet iemand uberhaupt wat standaard voor "K"waarde wordt toegepast in renault ?
En wat gebruiken andere merken zoals mercedes etc?


vr gr

Rogier

Rogier10230

Geplaatst door Rogier10230 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

ejnn (0), 17 jaar geleden

Ik heb meestal het tegenovergestelde, wat komt weinig van de xenon lampen af van de Laguna's. Ik denk dat het te maken heeft met het afstellen van de lampen. Ik heb meer last van mensen, welke een lamp verkeerd hebben afgesteld en mij precies in de binnensiegel schijnen.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

het verschil zit hem in de koplampunit..... een laguna heeft bv, een koplamp met een reflector in combi xenon (D2R+ 4500K) deze lichtbundel is inderdaad erg scherp aan de ogen.

opel, bmw, audi, mercedes ect, die zijn voorzien van een koplampunit met een projector (DE-lens) met het type lamp (D2S 4500K) en deze lichtbundel is veel minder scherp aan de ogen omdat deze gerichter en smaller is van bundel.

de 4500K is een standard lamp, zelfs verkrijgbaar in een 6500/8500K maar is niet toegestaan in nederland.
zelf rij ik al jaren met de 6500K (hard blauw) de 6500K geeft ook een enorme bak licht.

paul,

LagunaGrandTour (0), 17 jaar geleden

wat kost een nieuw xenon lampje eigenlijk voor de laguna als deze kapot is?

ejnn (0), 17 jaar geleden

licht eraan. koop je beij de dealer circa 180 euro PER STUK, koop je op marktplaats circa 65 euro per 2 stuks

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=ejnn]licht eraan. koop je beij de dealer circa 180 euro PER STUK, koop je op marktplaats circa 65 euro per 2 stuks[/quote]
klopt inderdaad, de lampen die worden aangeboden op marktplaats zijn van het type D2S.... oa, in een laguna zitten lampen van het type D2R (R) staat voor reflector, enkel geschikt voor een reflector-unit..

paul,

sgm (0), 17 jaar geleden

Er staat nu iemand op marktplaats met D2R voor 50 euro per stuk. Ik heb een jaar geleden 100 euro per stuk betaald in de automaterialenhandel. De Renault dealer vroeg toen 200 euro...

LagunaGrandTour (0), 17 jaar geleden

is 65 euro de prijs voor het lampje of voor de unit???

sgm (0), 17 jaar geleden

Het peertje alleen. De aanstuurunit zal zeker ook zoiets kosten.

ejnn (0), 17 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=ejnn]licht eraan. koop je beij de dealer circa 180 euro PER STUK, koop je op marktplaats circa 65 euro per 2 stuks[/quote]
klopt inderdaad, de lampen die worden aangeboden op marktplaats zijn van het type D2S.... oa, in een laguna zitten lampen van het type D2R (R) staat voor reflector, enkel geschikt voor een reflector-unit..

paul,[/quote]
Ik heb vorig jaar twee nieuwe lampern gekocht namelijk D2R voor 60 euro. Je moet goed kijken op marktplaats of in mijn geval dus een beetje geluk.
De aanstuurunit is duurder, namelijk 340 euro. Je kunt hem ook in de handel kopen van VALEO 088318 of 088317, kost ongeveer 135 euro
Referentie - Reference Omschrijving product line Kortings Code Valeo NL
088317 Ball. Laguna 11/01> B4 22 115,80
088318 Ball. Laguna 11/01> B4 22 115,80

sgm (0), 17 jaar geleden

Wat een schandalige woekerwinsten voor Renault: 340 euro vragen voor iets van 135 euro en 200 euro voor een lampje van 30 (?) euro...

ejnn (0), 17 jaar geleden

nee, SGM je moet dit anders zien. Renault moet deze module ook inkopen, opsturen naar Belgie, dan doorsturen naar de dealer. Dan de bijbehorende service verlenen. Dan mag het wel 3 keer te veel kosten. Trouwens als ik het lampje bekijk zijn volgens mij voor Renault de inkoopbedragen niet veel hoger dan enkele euros tot misschien max 15 euro.

sgm (0), 17 jaar geleden

De onderdelenhandel moet dezelfde service verlenen en daar kan het wel voor die prijs. De dealers hebben die units niet eens op voorraad, dus ook daar zit geen verschil. Dus ik kan het niet eens zijn met je conclusie. Voor dozenschuiverij is 25% (sommige markten 50%) een normale marge en voor detailhandel 100%, dus dan kom je uit op nog niet de helft van wat er nu gevraagd wordt.

Toevoeging:
Ik vermoed dat de automaterialenhandel ergens tussen die beide grenzen zit, afhankelijk van welk onderdeel en hoeveel concurrentie er is op dat product. Dus die 135 euro is al met een flinke marge ten opzichte van de inkoop bij de distributeur van Valeo. De productiekosten van die Xenon aanstuurunit zal ergens rond de 20-30 euro liggen, dus dan kun je uitrekenen wat eraan wordt verdiend. Bij de dealer had die unit dan hooguit 160 euro mogen kosten.

ejnn (0), 17 jaar geleden

Ja je hebt gelijk, dozen schuiven is 25 %, maar waar een renault stikker opgeplakt is, is het geen 25 % maar 300%. Trouwens de onderdelenhandel heeft een betere service in deze, is een artikel niet op voorraad, wordt gekeken waar wel en zo mogelijk dezelfde dag nog opgehaald en geleverd.

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote=ejnn]Ja je hebt gelijk, dozen schuiven is 25 %, maar waar een renault stikker opgeplakt is, is het geen 25 % maar 300%. Trouwens de onderdelenhandel heeft een betere service in deze, is een artikel niet op voorraad, wordt gekeken waar wel en zo mogelijk dezelfde dag nog opgehaald en geleverd.[/quote]
Nou, als ik 's morgens naar de dealer (in Nederland) ga en ik wil een onderdeel dat ze niet op voorraad hebben, dan kijken ze of een vestiging in de buurt deze heeft en is deze aan het eind v/d morgen binnen.

ejnn (0), 17 jaar geleden

Ja, maar je moet het net treffen. Trouwens ik denk dat er een groot prijsverschil is ontstaan omdat de module net nieuw is. Dan wordt de verkoop prijs vastgesteld en deze is 340 euro. Deze unit is dan kwa verkoopprijs berekend. Dan worden de nieuwe onderdelen in grotere massa gemaakt en wordt eigenlijk door concurrentie goedkoper. Deze prijs koop je hem bij de autoaterialenhandel (nu circa 135 euro). Waarschijnlijk heeft renault Frankrijk nog niet de verkoopprijs berekend met de nieuwe inkoopprijs, van das mooi geld verdienen. Misschien moet de dealer wel bij Renault inkopen tegen een duurder tarief. Ik weet dat er garages zijn, welke orginele onderdelen (xenon lamp en module) inkopen via de autoaterialenhandel en deze tegen het hogere tarief verkopen. Als klant heb je toch geen inzicht wat er eigenlijk is ingebouwd en je hebt orginele onderdelen.

harst56 (0), 17 jaar geleden

Ik heb gehoord dat op Xenon verlichting levenslange (van auto) garantie zou zitten.
Klopt dat?

Bij mij (Megane2 bj nov 2002, 140000km) zijn de lampen 1x vervangen en de hoogte verstelunit reeds 2x.
Vervangen lampen 525 euro en de voorkant van de auto moet volledig worden gedemonteerd. Het gevecht over deze rekening is nog gaande.
De lamphoogte moet regelmatig worden ingelezen, omdat na verloop van tijd (+/-0,5 jaar) de koplampen in de laagste stand gaan staan.
Ik ben er absoluut niet blij mee.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

een xenonlamp brand gemiddeld zo'n 3000 uur. op de lamp wordt doorgaands geen garantie op gegeven.

paul,

harst56 (0), 17 jaar geleden

OK Paul bedankt.
Bij 50km/hr gemiddeld is dat 150000 km. Bij mij was dat 125000 km, kan dus kloppen (ze branden altijd nl en dat blijkt een dure liefhebberij).
Blijft als probleem de onbetrouwbare lampafstelling. Meer auto's moeten dit probleem hebben want Renault maakt dit toch niet zelf.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

jaap.. tegenwoordig rijdt men ook met verlichting aan overdag.... tja, dan gaat een lamp iets minder lang mee.
de lampen worden veelal duur gemaakt.... ik verkoop dezelfde lampen al tijden voor 125,- de twee.

paul,

sgm (0), 17 jaar geleden

[quote=harst56]Blijft als probleem de onbetrouwbare lampafstelling. Meer auto's moeten dit probleem hebben want Renault maakt dit toch niet zelf.[/quote]
Denk dat ze beter eens kunnen zoeken naar de oorzaak van het niet goed functioneren van de lampenafstelling. Want iedere keer opnieuw inlezen is een lapmiddel.

harst56 (0), 17 jaar geleden

Voor de vierde keer gaan nu de hoogte verstel moterjes vervangen worden.
Gelukkig samen met de bolletjes van de knipperlichten voor. Ook voor de vervanging van deze lampbolletjes moet de bumper eraf.
Belachelijk

fkoole (0) PRO, 17 jaar geleden

Voor de knipperlichten hoeft de bumper er niet PER SE af hoor. De monteur zal wel enig behang van zijn armen kunnen missen, maar het is dus te doen zonder de bumper OF de koplampen te demonteren !
Hoogte verstelmotoren vervangen ? Klinkt mij totaal niet bekend, hebben wij nog niet gehad...
WEL hebben we diverse klachten gehad over de hoogte-sensoren. En dan meestal de voorste. Zit aan de draagarm links voor. Deze wil wel eens last hebben van vocht....

Ferdy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.