close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Twingo: zekeringskastje renault twingo uit 1994

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Goededag allemaal,

Mijn vriendin rijd een twingo uit 1994,en haar verwarming doet het opeens niet meer.
Wil de zekeringskastje checken,maar heb onder het stuur een klepje weggehaald waar achter zekringen zitten. Op het klepje staat normaal een tekeningetje waar opstaat hoe de zekeringen moeten zitten en hoeveel ampere op elke plaats moet zitten. Alleen klopt bij mij het hele plaatje niet. Ik zie 2 rijen met zekringen,maar op het plaatje staan er 3. Dus denk dat de vorige eigenaar het klepje bij de sloop heeft gehaald of de zekeringunit heeft veranderd. Weet iemand toevalkig hoe de zekeringen moeten staan en met hoeveel ampere? Mischien dag iemand een foto of beschrijving heeft.
Zekering voor de kachel zit toch bij de zekringenkastje onder het stuur of niet?
Alvast bedankt

Geplaatst door

ramon twingo (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stuk voor stuk met een tester/multimeter even doormeten.
Wil trouwens niks zeggen 2 of 3 rijen , bij simpelere uitvoeringen zijn er vaak minder zekeringen , maar geeft de deksel gewoon de uitgebreidste uitvoering aan , is bij mijn dochter haar twingo ook het geval ,97 er.
Onder de motorkap zit ook een kastje met hoofdzekeringen .

Heb het even uitgezocht en een foto gevonden met dezelfde zekeringskastje.
Toch bedankt voot je reactie kaleido 1.
Weet je toevallig hoe je een radiator schoonspoelt?
Kachel werkt namelijk opeens niet meer,komt ijskoud lucht uit.
Niet echt lekker in de winter.
Heb gehoord dat ik het kan schoonspoelen met heet water.
De 2 slangen die je auto in lopen moet ik losmaken en tuinslang in de bovenste slang en dan komt de prut en troep er uit de onderste slang uit. Klopt dat?
Moet ik de thermostaat er eerst uithalen of hoeft dat niet?

Je haalt de dunne slangen op het schutbord los , en spoelt de kachelradiateur door in beide richtingen.
De motorthermostaat die defect is kan dit ook veroorzaken .
De kachelklep werkt wel ?
Koppakking is ook nog een optie.
Waterpomp schoep los .
Ontluchten op de kachelslang , thermostaathuis en radiateur.

Bedoel je de slangen die aan elkaar vast zitten?
Dus moet ik die aan de kant van de schutbord loshalen en tuinslang eerst in de bovenste slang doen en dan in de onderste of kan het ook alleen via de bovenste slang want dan komt de viezigheid uit de onderste slang toch?
Waar zit die kachelklep eigenlijk en hoe check ik die?

Wat bedoel je eigenlijk met schoep los en hoe ontlucht ik dit alles?
Je leert hier wel veel hahaha

De 2 dunne slangen die naar binnen gaan , zoals ik al uitgelegd heb omstebeurten door beide aansluitingen.
Kachelklep zit in de kachel binnen, van warm op koud zetten en vice versa en kijken of hij beweegt.

Oke zit dat klepje achter mijn bedieningspaneel in de auto,want die vandaag losgehaald en zag alleen de machanisme van de draaiknoppen en een stekkertje.
Moet het daar zijn.
Sorry hoor maar ben niet echt bekend op dit gebied,maar wil graag leren.

Aan de knop voor warm en koud zitten kabels deze gaan naar een klep.

Oke dus als ik dat knopje van koud en warm heen en weer draai moet hij open en dicht gaan?
Ik hoef dat toch niet de hele dashboard loshalen hoop ik?
Alleen de bedieningpaneel toch?

Je moet kijken waar de kabels heen lopen en daar moet er iets bewegen , kabel kan uit het borgklemmetje geschoten zijn bv.

Oke bedankt alvast. Ik ga het zaterdag even proberen,want nu is het te koud;)
Laat je weten hoe het is gegaan.

Heb trouwens weer iets ondekt,mischien dat je dit bekend voorkomt.
Gaat hier om mijn auto. Fiat punto uit 2000 1.2
Nu 3x opgemerkt en dat is tot nu toe bij het wegrijden uit een parkeervak waarbij ik moet sturen.
Als ik wegrij en stuur valt hij opeens in stuurslot lijkt wel,opeens heeeeel zwaar sturen en als ik de motor uitzet en meteen weer start doet het weer normaal. Nooit last van gehad en nu in ene wel.
Als ik de priblemen tot nu toe op een rijtje zet vraag ik me af of de ecu kastje defect is.
Ik zet even probleem op een rijtje.

Auto draait stationair,alleen soms niet snel genoeg yerug naar stationair.
Als ik snel wil optrekken houd hij in .
Soms als ik rem gaat het geel lampje branden net of er ergens een lamp verbrand is,maar na controle bleek dat niet zo te zijn.(alleen soms bij het remmen)
Motormanagemtlampje brand en ook de airbaglampje. Is uitgelezen en moet de lambasondde vervangen en ook de nokkenaspositiesensor. Is gedaan maar nog blijft het branden.
Dus dacht dat de ecukastje mischien stuk is. Zou dat kunnen?

[quote=ramon twingo]Heb trouwens weer iets ondekt,mischien dat je dit bekend voorkomt.
Gaat hier om mijn auto. Fiat punto uit 2000 1.2[/quote]
Ramon

Om te voorkomen dat het e.a door elkaar gaat lopen.
Plaats de vraag voor Fiat punto even in een nieuw topic.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

9 jaar

Klopt dat probeerde ik,maar weet niet hoe dat moet.
Ik zie geen link dat ik moet hebben,mischien kunt u mij uitleggen hoe ik dat moet doen.
Alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.