Daar zijn we weer,probleem met de brandstofpomp opgelost en het koelvloeistof probleem komt om de hoek kijken.
Ik begrijp er niets van wanneer ik mijn resevoir bijvul tot de bovengrens is mijn koelvloeistof binnen no time weer op.Ik rijd redelijk veel op gas ik weet dat de motor dan meer koeling nodig heeft ( schijnt hogere temp. te veroorzaken )Het resevoir is niet lek dat kan je er zo uithalen en het slangetje vertoont ook geen lekkage. Wat ik wel geconstateerd heb is dat er boven zeg maar bij de draaidop een soort van overkook(loop) ruimte zit wanneer er te veel druk ontstaat (altijd met zeer hete motor ondanks dat blijft de warmte meter horizontaal staan).Ik heb gister nog meegemaakt na ongeveer 25 km vooral file rijden dat ik hem neerzet en dan lijkt hij wel te koken dan gooit hij uiteindelijk een aardige plens(koelvloeistof) op straat, boven bij de draaidop.Het gekke is dat de temp.meter wel in orde lijkt te zijn want van de zomer was het resevoir daadwerkelijk leeg en toen liep de meter uiteraard gewoon in het rood.Dit is volgens mij niet normaal.hij heeft wel een hoop gelopen.(240)Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft en mischien weet waar het aan schort.Ik weet niet precies waar ik aan moet denken buiten de slangetjes waar ik bij kan uiteraard.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste DANO
ik denk slecht nieuws
ik heb hetzelfde probleem gehad
staat ook op deze site bij particulieren
bij koelvloeistof loopt naar het expansievat
mijn radiateur bouwde ook teveel druk op. En mijn koelvloeistof werd dan door expansievatje naar buiten geduwd. waardoor het vatje redelijk snel leeg was. ik heb ook dop op radiateur zitten. en als ik motor stationair laat lopen zie je de druk opgebouwd worden en uit de radiateur geduwd worden, ook waren er luchtbellen te zien. conclusie: je thermostaat kan kapot zijn. Of je koppakking is gescheurd
advies: niet teveel meer mee rijden anders scheur je misschien de kop nog door teveel hitte
met vriendelijke groet Bert
btw geef ff reacie ;-)
Gasverdamper kan lekken, gasdruk in koelsysteem geeft ook vreemde efffecten.
Paul
controleer even of je ventilator wel aan slaat want dat heb ik tot nu toe 1 keer mee gemaakt bij een diesel dan maar die wordt normaal gesproken nooit zo heet als een benzinemotor.en als hij te veel druk op bouwt ga er dan maar van uit dat de koppakking vervangen moet worden
Heeft iemand enig idee wat die koppakking eventueel zou gaan kosten?
20 jaar
ligt eraan 2e hands of niet
en ofdat je het laat doen, want aardig wat uren nodig voor zon ding vervangen d8 ik?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 600 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar