close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Rover 200: alarmsysteem 214 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 i

Hallo techneuten,

Heb hier een Rover 214 waarvan het originele Rover-alarm af blijft gaan. Met de afstandsbediening is hij niet uit te krijgen. Ook de centrale vergrendeling werkt niet meer zowel op afst.bed. als gewoon met de sleutel.
Ik heb ook een noodcode die je met het linker deurslot moet invoeren maar daar reageert de auto ook niet op.
Het schakelaartje in het slot moet wel goed zijn wat het alarmlampje reageert wel op het bedienen van het portierslot. Gaat soms heel onregelmatig flikkeren.
Als je de auto wilt starten geeft de startmotor alleen korte tikken.
Heb de auto niet uitgelezen bij gebrek aan Roverdealers. Onze Boschkast (KTS) komt er niet in.

Wie o wie heeft hier ervaring mee??

Geplaatst door

HERBERT EITS (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de accuspanning wel hoog genoeg.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Da's een snelle reactie!

Accuspanning is goed.

HERBERT EITS 0
badge

17 jaar

Gek dat startmotor korte tikken geeft,vandaar dat ik dacht aan de accuspanning. En de massa die ergens naast de radiateur zit aan de linker kant is die wel goed.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Probleem zit niet in de spanning of stroom. De startmotor wordt door het alarmsysteem steeds een halve seconde aangestuurd. Het is dus meer als het tikken van het startrelais alleen. Als we het reails rechtstreeks voeding geven draait hij wel goed rond maar de motor slaat nog steeds niet aan door onderbreking van de brandstof en/of de ontsteking.

HERBERT EITS 0
badge

17 jaar

Duidelijk ik wist natuurlijk niet dat je dit al uitgesloten had. Ik zat te denken dat het alarm door bijvoorbeeld een rotte accu of slechte massa ergens van slag af is gegaan. Zou dit zo 123 ook niet weten.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

ik heb hetzelfde met een honda gehad daar zat in het immobilizer systeem groet bertus

bertuslada 0
badge

17 jaar

[quote=bertuslada]ik heb hetzelfde met een honda gehad daar zat in het immobilizer systeem groet bertus[/quote]
Wat was toen de oplossing? Kon hij gerepareerd worden? (ac-tronics doet er niets mee)
Hebben jullie hem vervangen en weet of er dan geprogrammeerd moet worden?

HERBERT EITS 0
badge

17 jaar

ik heb toen via de sloop contactslot en sleutels en imobilizerkast gemonteerd ne klaar was bertus in het geval van die honda ging er in het dashboard een groen sleutellampje branden bij het gebruikte setje waren alle sleutels erbij ook de rode moedersleutel groet bertus

bertuslada 0
badge

17 jaar

Oke, dit is een idee zou het liefst eerst even wat meten weet jij waar schema's verkrijgbaar zijn?

HERBERT EITS 0
badge

17 jaar

Let op dit zit niet bij deze auto in het contactslot. Schema heb ik wel voor je maar ik denk dat het beter is dat je hem even laat uitlezen, zeer waarschijnlijk zit het in de alarm ecu.

grt Michael

michaelf 0
badge

17 jaar

je moet de deur schakelaars van de binnen verlichting kijken of die niet geoxideerd is en naar de linker deur slot kijken of de cilinderslot goed werkt want daar zit ook een schakelaartje in

anoep 0
badge

17 jaar

beste collega's, ik weet dat dit topic allaaaang niet meer intressant is gezien de datum,maar ik heb vandaag dus zo'n praktijk gevalletje meegemaakt en er wat tijd in gestoken dus misschien heeft iemand in de toekomst hier iets aan...
rover 216 centrale deurvergrendeling deed het niet meer,transponderlampje branden NIET,startmotor werd steeds kort aangestuurd. sloeg de motor aan,dan hield hij er na 1 sec ook mee op (duidelijk transponder systeem). ter plekke afstandsbediening ingeleerd,hielp ook niks.
Bleek de zekering CDL (central doorlocking,15amp) in de zekeringkast onder de motorkap defect te zijn. nieuwe zekering erin,claxon gelijk loeien(en t was nog vroeg...) nu dus wel een reactie op de afstandsbediening. Nou was de zekering defect geraakt door een kortsluitng(draadbreuk) in de achterklep doorvoer tule aan de rechterkant.
zoals ik al zei,misschien heeft eimand er iets aan in de toekomst!
Maarten

maarten4874 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.