Hallo
Ik heb een aanmerkelijk probleem
met de hydrauilische klepstoters en wel het volgende:
a al langere tijd hoorde ik op de snelweg na ongeveer een half uur iets wat zou kunnen doorgaan voor klepspeling geluid. Dit bij ongeveer 2800 toeren 3800 roeren.
heb ook een tijd gedacht dat het uit de koppelomvormer kwam. ( doordat ik ouder wordt hoor ik hoge tonen slechter...). onbelast was er nauwelijks klepgeluid te horen overigens.
b nieuw patroon. Na 150 km of meer km, dan is er de volgende dag bij een koude start een echt kleppen kabaal. Dat duurt wisselend ongeveer tot de motor half warm/warm is. Het lijkt op het geluid van de honda motoren uit de 827. Die hadden dat vaak ook na een koude start. Echter: na een aantal koude en warme starts en met name een aantal kortere ritten, dan is het verschijnsel van de klepherrie weg... Even licht tikken van ws 1 klep is dan wel hoorbaar voor een 3-tal seconden.
c ik wil een gasinstallatie, die ik nog heb liggen, inbouwen. Het klepgeluid staa me echter niet aan. Ik heb dikker en dunner olie geprobeerd. Heb wynn's klepreiniger gebruikt, heb stp geprobeerd en laatstelijk heb ik de motor geheel geflushed. Uiteindelijk geen of weinig resultaat.
heeft iemand een verklaring voor de zeer lawaaiige koude start na een langere rit? De motor en de olie zijn dan natuurlijk goed op temperatuur geweest (temp meter staat overigens keurig onderaan). Hoe kan ik me het effect dan voorstellen?
groetned
simon janssen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat betreft de lpg-installatie: dat kan nog wel eens problemen geven om die vermeldt te krijgen op het kentekenbewijs. Informeer eerst voordat je deze er inzet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 825 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar