close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Rover 25: Inlaatnokkenas VVC

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 VVC

Koppakking vervangen van een MG ZR160 VVC. Prima gelukt tot het moment dat de nokkenas weer geplaatst moesten worden. De kop lag al van de motor af. Gedaan bij een garage in het buitenland. Deze hebben de nokkenas los/eruit gehaald wat volgens de manual niet mag. Gehele unit moet nu vervangen worden.
Of is er wellicht toch een goedkopere oplossing?

Hellup!!!

Elke tip, hoe klein ook, is welkom. Bedankt alvast!!!!

Geplaatst door

MiniJack (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

spul netjes terugzetten, aantrekken volgens specs en rijden maar.

groeten marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Dus niet, je hoort de vvc-unit eigenlijk vast te zetten met speciaalgereedschap, maar probeer onderstaande eens
http://forums.mg-rover.org/showthread.ph...

grt Michael

michaelf 0
badge

17 jaar

wat hebben ze daar vervangen dan, wat ik zeg, in elkaar ploffen en rijden.

hellbat 0
badge

17 jaar

Het gaat ook niet om het vervangen maar om het afstellen van de vvc-unit op de nokkenas.

grt Michael

michaelf 0
badge

17 jaar

Probleem is dat de garage, die de kop eraf haalde, nooit en te nimmer de nokkenassen en de VVC hadden mogen scheiden, zonder de zaak te borgen met speciaal gereedschap of eventueel met tie-wraps oid! Nu het zaakje uit elkaar ligt, is volgens de manual de zaak niet meer te redden en moet de hele unit (nokkenas + VVC mechs) vervangen worden. Ik vraag me dus af of dat echt nodig is.
Zomaar weer in elkaar monteren is er niet bij: dat gaat geheid fout.

Michaelf gaf de volgende suggestie / link: http://forums.mg-rover.org/showthread.ph...
Ik kan met mijn beperkte (technisch) engels niet er uit opmaken dat het op die wijze moet kunnen. Volgens mij lees ik juist dat de zaak wel correct geplaatst dient te zijn voor de afstelling.

Pffff.....

MiniJack 0

17 jaar

Jack heb je wel het gereedschap?

michaelf 0
badge

17 jaar

[quote=michaelf]Jack heb je wel het gereedschap?[/quote]
Niet specifiek Rover/MG gereedschap. Wel de kennis en ervaring met non-VVC K-series motoren.

Even in het kort hoe dit probleem is ontstaan:
De MG ZR160 gekocht met kapotte koppakking in Luxemburg. Kop lag er al af, was reeds professioneel gevlakt. Alle nota's er bij. Ook alle kopbouten, pakkingen, olie, bougies ed zaten er bij. Eigenaar zag, naar eigen zeggen, geen kans om de kop er weer op te plaatsen. De garage vroeg er erg veel geld voor. (ik snap nu ook wel waarom :-( )

Volgens de manual is het fout gegaan bij het verwijderen van de kop: er had dmv speciaal gereedschap voor gezorgd dienen te worden dat het zaakje getimed en op z'n plaats moest blijven. En dat is dus (niet) gebeurd!

En wij zitten met de gebakken peren ..........

MiniJack 0

17 jaar

He Michael,

Ik zag net dat het bedrijf waar jij werkt Roverspecialist is. En dat Wormer niet zo ver van onze woonplaats Langedijk afligt (vlakbij Alkmaar). Zouden ze het probleem bij jou in de garage (of jij persoonlijk :-) op kunnen lossen? De ZR op een aanhanger langsbrengen is geen probleem.

"t Is maar een vraagje. We zijn inmiddels ook bezig met de aanschaf van een VVC kop met alles compleet er nog op. Wel een dure oplossing maar misschien we de enige en juiste. Of heb ik het mis ......

MiniJack 0

17 jaar

Heb je de kop er nog af liggen?

grt Michael

michaelf 0
badge

17 jaar

Hoi Michael,

De kop is alweer gemonteerd tot het nokkenasgebeuren / VVC. Dus 't is maar hoe je 't bekijkt.

Gr Jack

MiniJack 0

17 jaar

Hoe ik het bedoelde is dat ik het op het moment erg druk heb een kop op de werkbank kan er nog wel bij maar een hele auto eigenlijk niet.

grt Michael

michaelf 0
badge

17 jaar

Hoi Michael,

Zoiets dacht ik al. Goeie zaak op zich natuurlijk. Maarre, ik zei al dat ik met een complete kop bezig was. Daar weet ik meer over eind van de middag. Wellicht ook een oplossing.
Je hoort nog even hoe het is afgelopen.

Gr, Jack

MiniJack 0

17 jaar

Ik heb inmiddels de andere kop weten te scoren in Engeland voor relatief weinig. In principe moet het nu lukken, wanneer we juiste wijze volgens de manual aanhouden. Laten we het er op houden dat ze in Luxemburg geen tot niet zoveel verstand hebben van MG's. Ik heb het nog even nagekeken, maar het was toch echt een Rover-MG specialist in de hoofstad Luxemburg die de kop had verwijderd.
Wanneer de kop er is en is ingebouwd kom ik er op terug.
Tips zijn en blijven van harte welkom.

Gr. Jack

MiniJack 0

17 jaar

Probleem is opgelost. VVC systeem met nokkenassen zelf weer opgebouwd en getimed. Motor draait weer als een zonnetje.

MiniJack 0

17 jaar

geweldig, weer een tevreden rijder
succes

Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Rover 25 of stel zelf een nieuwe vraag.