auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Rover 75: Koelsisteem onder druk en slang van radiator springt af

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t

Onder weg naar Kroatië begon probleem koelsysteem. Slang die geschuurd is en spraak dat mijn thermostaat niet meer goed is. Thermostaat hebben ze open gemaakt zo dat ik naar Nederland terug kan komen. In Nederland slang en thermostaat vervangen. Monteur vond raar dat slangen worden te hard. Paar weken later krijg ik problemen met starten. Start alleen op drie zuigers en raar geluid in motor, gas geven begin ie op vier zuigers maar geluid blijft aanwezig. Bij Rover garage in Amsterdam geweest en op hen advies pakking van inlaatspruitstuk vervangen. Kogeltje in pijpje in inlaatspruitstuk zit los en geen vuil. Probleem opgelost ,dacht ik. Paar dagen mee gereden valt slang van radiator af. Alles terug gezet bijgevuld en ontlucht. Druk op slangen blijft terug komen. Getest op lekke koppakking en geen lekkage. Als ik dunne slangetje die van inlaatspruitstuk er af heb komt niet veel uit. Waterpomp vervangen en blijft zelfde probleem.

Hebben jullie en Advies?
Alvast bedankt

Nalbantic

Geplaatst door

nalbantic (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe is er getest op lekke koppakking ? want als ik het zo lees is de kans op een lekke koppakking wel degelijk aanwezig.
Op 3 cilinders starten en lawaai (vloeistofslag ) ?

Bij Rover in Amsterdam op CO2 en twee keer op druk in systeem, opgepompt tot 1bar en blijft op 1bar .
Lekkage is geweest op inlaatspruitstuk pakking en dat is opgelost met nieuwe. Sindsdien werkt motor perfect.

nalbantic 0

9 jaar

Sinds dit begonnen is heb ik meer dan 7000 km gereden met auto. Er is geen verlies van koelvloeistof. Temperatuur is nooit boven geweest dan waar die moet staan.

nalbantic 0

9 jaar

Dus het enige probleem is dat je slangen hard worden ?
Dan is er dus niks aan de hand , slangen worden altijd hard als de motor warm wordt , druk neemt toe.
Je zegt zelf dat alles verder goed is.

Ik ben bang dat er ergens een verstopping zit, de kleine slang die zit op de expansievat, hoort een goed straaltje te hebben. En dat heeft ie niet. Ik ben bij drie verschillende garages geweest en alle drie constataties waren, geen lekke koppakking. Volgende ochtend zijn slangen nog onder hoge spaning. Ik ben radeloos en daarom vraag ik aan jullie!

nalbantic 0

9 jaar

Kijk , nu kom je je met meer info.
Er hoort inderdaad een straaltje uit dat slangetje te komen.
Dan zit er niets anders op dan te controleren waarom er niets uit komt , slangetje demonteren en kijken of hij verstopt zit en anders verder terug zoeken aan de andere kant van het slangetje waar hij op zit.
Er zal nu waarschijnlijk nog lucht in het systeem zitten.

Slangetjes zijn niet verstopt, diverse keren bekijken. Ik vermoed dat in blok zelf of inlaatspruitstuk heeft verstoping. Het is gek dat die kleine slangetje uit inlaatspruitstuk als laste word warm. Op stationeer wordt alles warm en ventilator slaat aan. Als ik een tijdje heb met auto gerijen wordt radiator koud en slaat soms ventilator aan....
Mijn probleem is super gek...

nalbantic 0

9 jaar

Dit probleem is niet super gek hoor ! bij dit type motoren is het zwakke punt juist de koppakking...
Is een modificatie op geweest betreffende de koppakking.
Zal zien als de cilinderkop gedemonteerd is dat deze aan de uitlaatzijde helemaal lek is!
Vlakken gaat meestal niet meer omdat de koppakking te diep "weggezakt" is in de cilinderkop..

Marjacq 0
badge

9 jaar

Voor dat ik auto heg gekocht is pakking vernieuwd, dus zes jaar geleden. Nu staat teller op 170000 km. Ik heb rond 50000 mee getijden.

nalbantic 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.