Ik heb een MGF 1.8 120 pk antraciet,
Hij is gerepareerd van een lekke koppaking ,
en heb er 2 dagen mee gereden tot hij ging stotteren en stil valt ,
De motor draait onregelmatig in zijn toeren en valt stil je moet echt gas geven om hem te laten doorgaan ,
Koud start de auto goed word hij wat warmer gaat hij stotteren hevige stoten en misfire's en valt hij stil
Nu heb ik op internet veel opgezocht en het proberen te verhelpen maar helaas geen resultaat helaas,
Ik heb tot nu toe de benzine filter , bougies , rotor , verdeelkaphuis vervangen maar helaas nog geen resultaat en blijf stotteren en stil vallen,
Ik heb hem laten uitlezen en kwam een error uit namelijk : Circuit koelvloeistof temperatuur, ik heb direct een ECU (bruine sensor ) besteld en het laten vervangen ,
Helaas had dat ook geen resultaat .
De steppenmoter (iacv) heb ik ook schoongemaakt
Ik heb nu ook een nieuwe lamdasonde besteld in de hoop dat dat het is,
Ik hoop dat iemand het probleem herkent en een oplossing er voor weet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De meeste foutmeldingen betreffen een probleem in het circuit van het genoemde onderdeel....
Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld:
De door dat onderdeel gemeten waarde is niet in overeenstemming met wat die volgens de ECU zou moeten zijn.....
Of
De ECU meet dat er een onderbreking is in het electrische circuit van het genoemde onderdeel...
Dat betreft dan veel meer een slechte verbinding dan een defecye sensor....
In dit geval vermoed ik dat de ECU terecht in de gaten heeft dat de motortemperatuur (plaatselijk) veel te hoog is.....
Opnieuw een cilinderlektest uitvoeren, zodat je koelvloeistof lekkage in een cilinderruimte kunt uitsluiten.....
Dan controleren of het koelsysteem echt goed ontlucht is...
En checken of er voldoende circulatie van koelvloeistof mogelijk is.
Pas als blijkt dat dit alles correct functineert zou ik het euvel elders zoeken..Maar dat lijkt mij dan niet meer niet nodig..
Ik het koelvloeistof circuit ontlucht , doormiddel van de 3 nipples ,
Helaas geen nut , er zit ook een nieuwe lambdasonde in en de auto draait nogsteeds het zelfde,
Nog opties?
11 jaar
Zat er toch nog lucht in het systeem??? hoe kwam dat er in????
Of circuleert de koelvloeistof niet of onvoelde??? bv omdat de waterpomp niet in staat is voor voldoende circulatie te zorgen???? bv omdat er veel te veel drab in het systeem zit, of omdat de pomp niet goed werkt, bv door een loszittende schoep, poulie of te slappe riem....
Beste,
Er zat totaal geen lucht in het circuit (maar toch even gekeken of het zo bleekt)
Het systeem circuleert na ons zien tot behoren pompt alles rond en zit voldoende koelvloeistof in,
De nieuwe lambdasonde zit er ook in maar hij blijft nog steeds de zelfde problemen veroorzaken,
Zal het eventueel een bobine kunnen zijn?
of iets anders??
ik snap er niks meer van
Bedankt voor u antwoord in ieder geval.
11 jaar
Wat was de reden de lambdasonde te verdenken??
Lees nog eens wat ik in bericht #2 schreef..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover MGF of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar