Rover 400: motor bokt, pingeld, bij lagere toeren / diagnose uitlezen??

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16k4f

wie kan me helpen? 416, bij laag toeren loopt 1 cilinder voor helft mee, bij hogere toeren minder, heb bougie's, kabels, rotor en verdeelkap al vervangen, vacuum test gedaan, inspuiters uitgewisseld, comp, op zijkant laten staan( olie in map sensor?) dit bokken is ontstaan na een distributie breuk,met starten waardoor 2 kleppen en de cilinderbus kapot, dat alles vervangen en toen bleef de motor slecht lopen
WIE WEET RAAD??

pinodiangelo

Geplaatst door pinodiangelo (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 400? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

hey hallo

nieuwe kleppen gebruikt? of gebruikte en zijn de kleppen goed op elkaar ingeslepen? zoniet dan dat doen. en kijken of de klep niet lichtelijk gescheurd is

,mvg robbie f

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

robbie, bedankt voor je reactie, de schade was in cilinder 3, het probleem zit nu in cilinder 1, de compressie is 7,
als ik bougiedop van cil 1 af haal is er minimaal verschil met lopen, maar andere cilinders , dan slaat hij af, als of cil 1 voor helft mee loopt, daarom had ik eerst alle kabels e.d. vervangen, maar blijf slecht lopen, kan er wel mee rijden, bij hogere toeren merk ik wijnig
groet charl

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

ps alles is nieuw en kleppen zijn in geschuurd charl

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

hey hallo

je compressie in de eerste cilinder is te weinig, bij een goede motor moet dit tussen de 9 en 11.5 bar zijn. vergelijk de compressie eens met de andere cilinders. je zult zien dat de eerste cilinder minder heeft dan de rest. voor je compressie verlies zit ik tochte denken dat er iets mis is met de kleppen van de eerste cilinder

mvg robbie f

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

hoi Robbie, ok , ga de andere cilinders ook opmeten, het is een uode compr.meter, maar controleer ze alle 4 eerst , ps. weet je ook de afstel gegevens van de kleppen, de speling ??
thanks charl

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

hey hallo

klepspeling is niet af te stellen dit zijn hydraulische stoters. wellicht de stoters van de 3de cilinder op de plek van de eerste cilinder gekomen??

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

hallo robbie, dat zou een mogelijkheid zijn, hoe kan ik dat zien , meten ? kan er verschil zijn met de 2 hydraulisch bussen , uit laat van 1 cilinder, die waren er uit gegaan en zag geen verschil
thanks charl

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

compressie gemeten met een nieuwe meter, cil 1 11 KP, cil 2,3en 4 12 KP, denk toch kleppen cil 1
charl

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

wie weet nog raad? ik krijg het vermoeden dat het iets electr. is, lijkt vaak of de motor koud is, zo loopt ie dan . ook merk ik dat als ik het gas los laat de motor 1 a'2 seconden op 2000 rpm staan en zakt dan pas naar 900 rpm.
heel soms moet ik doorstarten. kan het een sensor zijn??

VFR16V (0), 13 jaar geleden

Zo te zien zijn de uitslagen van de compressiemeting goed...

Dus het moet iets anders zijn, zijn alle vacuumslangen goed aangesloten?

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

ja heb meerdre malen de slangen na gezien en op lekkage getest, kan het de stappenmotor zijn ,zo ja hoe kan ik die testen/meten?
charl

VFR16V (0), 13 jaar geleden

Dat hij even op toeren blijft staan is normaal, althans, dat heb ik al 202000 km met mijn blok.
Heb je het brandstoffilter ook vervangen. Misschien is het de brandstoftemperatuursensor...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 400 of stel zelf een nieuwe vraag.