close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Rover 25: nokkenassen uit en inlaat streetwise

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: k 16-1.4 i

de cilinderkop is voor te vlakken naar naar een revisiebedrijf gebracht daar zijn de nokkenassen eruit gehaalt de heele kop is gereinigt ook de assen daardoor zijn de aangemerkte tekens verwijdert nu is niet meer te zien wat de inlaat en uitlaatas is op een staat ly078. en op de andere staat ly 048. mijn vraag is wat is nu de in en wat is nu de uitlaatas. grt addy

Geplaatst door

addybogers (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Addy de lifthoogte van de uitlaatkleppen is meestal kleiner dan de inlaat.; ook kan er aan een van de assen een nok zitten voor een sensor i.v.m. de siquentiele injectie . Dus meet eerst de hoogte van de nokken. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Heb even op de onderdelen fiche gekeken
De nokkenassen hebben het zelfde onderdeelnummer dus zijn gelijk.

Garage_LUX 0
badge

14 jaar

hey hallo

de nokkenassen zijn bijna gelijk. de lifthoogte en graden is gelijk, maar op de uitlaat nokkenas zit voor de nokkenassensor een extra uitstekend deel tussen de 3e en 4e cilinder.

Mvg Robbie F

robbie f 0
badge

14 jaar

De nokassen zijn wel echt gelijk.

Het is waar dat er op de uitlaatnokas een uitstekend deel is (halve maan) t.b.v. de nokaspositie sensor(alleen op EU3 motoren, vanaf 2001 ongever)
Echter op de inlaatnokas zit precies hetzelfde halve maantje, de onderdeel nummers zijn dan ook identiek.
Het onderdeel nummer bestaat uit 3 letters en dan 5 of 6 cijfers. Ala LGC 000060.

Mochten er wel twee verschillende nokassen geplaatst zijn, dan is er iemand aan het beunen geweest. Maar het profiel is nooit veranderd vanaf de eerste 214's uit 1990 tot aan de 1.8's uit 2005.

De verschillen zitten in de aanwezigheid van die halve maan voor de nokas sensor.
De diameter van het boutgat voor de nokastandwielen (M8 of M10)
Aanwezigheid van de verdeelkap rotor op de inlaatnokas.

Rapier 0

12 jaar

We hebben nog niet gehoord of de motor wel aan draaien is toegekomen! Addy hoe zit het er mee? Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Rover 25 of stel zelf een nieuwe vraag.