Als motor koud is slaat deze moeilijk aan. Pas wanneer het gaspedaal bedient wordt gaat de motor lopen. Hij blijft hier na niet verhoogt stationaire lopen en slaat af.
Indien het gaspedaal bedient wordt ( verhoogt stationaire) dan blijft hij lopen zolang het gaspedaal pulserend bedient wordt. Is het gaspedaal gefixeerd op een stand dan slaat de motor weer af.
indien motor in koude toestand onder de 2000 omw/min slaat de motor af ( lijkt net of de onsteking weg valt) bedien je dan snel het gaspedaal slaat hij weer aan.
dit gaat zo door totdat de motor een bepaalde themparatuur heeft .
de motor trekt goed tijdend het rijden ( reageert goed op het gaspedaal )
in warme toestand loopt de motor niet goed motor schommeld, indien je dan de stationaire regelklepslang iets dicht knijpt gaat hij beter lopen.
Themparatuur sensor is door gemeten en is O.K, bougies en kabels zijn ook al gecontroleerd c/ q vervangen.
stationaire regeklep is ook al vervangen.gasklep gecontroleerd etc etc
wie kan mij een zoek of meettip geven? ( b.vb dank )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt alsof hij te arm is. dat kan veel oorzaken hebben. een brandstof tekort kan komen door een vervuild brandstof filter , vervuilde tank en leidingen of een kapotte brandstof pomp. Hoe is je brandstof druk? hoor je de pomp lopen als je het contact aan doet? ook vervuilde injectoren kunnen dit veroorzaken. probeer eens een injector reiniger (toevoeg middel).
ook een verstopte katalisator kan de oorzaak zijn (vaak herkenbaar door een blazend geluid uit je uitlaat) of een kapotte lambda sonde.
let ook goed op alle massa verbondingen en stekker. Alle ECU zijn massa geschakeld dus een slechte massa ontregeld alles.
heeft jou auto een kunsstof gasklep huis?? zo ja kijk daar dan eens of hij nog goed afsluit tegen het inlaat spruitstuk. zit hij nog goed vast? ook daar heb ik wel eens problemen over gehoord.
suc6
Massa contacten gereinigd, rotor en verdeler vervangen. wat mij wel opvalt is dat de gasklep niet helemaal afsluit.
Ook blijft hij klemmen in de dichtstand, komt nu nadat ik hem gereinigd heb ook niet helemaal terug in ruststand, waardoor verhoogt TT.
In warme toestand loopt de motor redelijk, stationaire wordt netjes door de ecu geregeld, indien ik de gasklep met de hand dichtdruk.
Als ik de slang van de stationaire TT klep openlegt en carterventilatie afstopt de inlaatbuis met de hand afsluit wordt er toch nog een behoorlijke vacuum getrokken
via de gasklep.
Maar de motor blijft gewoon lopen. Dus de vraag is nu, mag er een luchtspleet langs de gasklep en inlaatbuis zitten, of moet dezej perfect afgesloten zijn in dichtstand.
gr
15 jaar
het stationaire toerental wordt geregeld via een bypass kanaal. daarvoor moet de gasklep volledig dicht staan. heb je een kunstof gasklep huis?? zo ja daar komt dit probleem vaker bij voor. ik weet niet of het af te stellen is. (zit de klep vast op het asje of geschroefd) als hij met schroefjes op de as vastzit (inwendig in het huis) dan kun je ze los draaien en terwijl je de klep dicht drukt weer vast zetten . zo niet dan moet je misschien gaan zoeken naar een alunium gasklep huisje.
maak anders ff een foto.
15 jaar
Is het niet een kwestie van de gaskabel iets losser zetten ?????????, NOOIT aan de klep zelf gaan liggen schroeven, dan klopt de gaskleppositiesensor niet meer. Mogelijk zit er aan de buitenkant ergens nog een aanslag/stelschroef op het mechanisme, waarmee je de klep dicht kunt zetten.
Groeten Marcel
We hebben diverse componenten vervangen, alleen bij koude motor hadden we nog iets onregelmatig lopen van de motor
voor de rest loopt hij weer redelijk.
dus een aanwijsbare storing heb ik niet, storingscode ook niet meer aanwezig.
14 jaar
succes in elk geval.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar