Hallo kenners,
Ik ben in het bezit van een prachtige Rover. Erg blij, maar momenteel niet zo gelukkig. De Rover heeft een lek in een leiding naar de koelvloeistof waardoor de vloeistof snel op raakt en de automotor te warm wordt.
Volgens de dealer hoeft alleen de leiding vervangen te worden van de radiateur naar de motor. Kost een paar tientjes, maar wat komt daar nog bij?
Weet iemand of deze diagnose kan kloppen en wat globaal de kosten kunnen zijn van het vervangen van die leiding?
Alvast reuze bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De leiding van de radiateur naar de motor is een slang.
het vervangen is zo gebeurd en misschien doet de dealer er 2 nieuwe slangklemmen op.
dat is alles.
Maar waarom heb je dat niet meteen aan de monteur gevraagd, of meteen laten doen?
mvg,
Hans.
Is toch niet zo gebeurd.
Die koelvloeistof moet er eerst af??
16 jaar
slang eraf, gat dichthouden, nieuwe slang plaatsen, koelvloeistof bijvullen, klaar.
Hoi Heren,
Een dealer geeft aan dat dit geintje ca. 900,- gaat kosten omdat het spruitstuk moet worden gedemonteerd. Ik vind het erg veel geld en heb het idee dat ik bedonderd word. Behalve de waterpomp, wat kan er nog meer aan het koelsysteem mankeren waardoor koelvloeistof weglekt (en de koppakking is ook niet lek)?
16 jaar
"Volgens de dealer hoeft alleen de leiding vervangen te worden van de radiateur naar de motor. Kost een paar tientjes"
dit snap ik even niet, kost het nu opeens 900,= ?
Alle waterslangen vervangen, inclusief aftappen/vullen koelsysteem: 2 uur werk.
waterpomp vervangen is wat duurder , want de hele distributie moet los: bijna 5 uur werk.
ik zou gewoon alles aftappen ( of losmaken en gat blokkeren - lijkt me wel een beetje messy - maak dan zeker dat die motor niet warm is )
en gewoon die slang vervangen..
Kan toch niet zo ingewikkeld zijn...
Waarom moet het spruitstuk worden gemonteerd? Die slangen zitten der rond gewikkeld ofzo ? ;)
Die waterpomp die een lek veroorzaakt? Ik zou zeggen test eerst eens met een nieuwe slang.
als het lekt ter hoogte van de pomp - nieuwe pakking steken .. ( is toch met pakking én ? ;p )
Als der problemen blijven .. nieuwe pomp ..
Voel wel eens aan de slangen als de motor draait. Die pomp kan mb wel defect zijn .. zal je dan wel voelen aan de druk van de slangen.. ( Na de pomp voelen é )
Kijken of de poelie voor de pomp in orde is ( dat hij voldoende wordt aangedreven etc )
Een kapotte waterpomp kan serieus veel dingen beschadigen door oververhitting..
Mijn advies, ik zeg niet dat het juist is
Bij een nieuwe pomp steken moet inderdaad de distributieriem af.. Dan moet je toch wel opletten dat je derna alles terug goed monteert en synchroniseert ( ou nokkenas tov je krukas bijgevolg ou zuigers )
16 jaar
hey hallo
900 euro is idd best wel veel, maar is dat inclusief de distributieriem? zoals ik het nu lees is bij u het thermostaathuis gescheurd. om deze te vervangen moet het spruitstuk er idd af. in totaal zal het zo'n 3á4 uur werk zijn. mocht dat toch vervangen worden zou ik ook de tempratuursensor ook vervangen omdat die het wel eens veroorzaakt zou kunnen hebben. ik zou niet te lang rijden met dit probleem ivm warm lopen van de motor en de kans op een lekke koppakking groter wordt en het inzakken van de aluminium cilinderkoppen
mvg robbie f
aah thermostaathuis gescheurd..
waarom is er dan sprake van de waterpomp te vervangen?
Dat kun je zelf vervangen é.. inclusief dien temperatuursensor die derachter zit..
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar